bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو شورای ملی زعفران با اشاره به کاهش مصرف سرانه داخلی این محصول، گفت: زمانی که قیمت کالایی افزایش زیادی داشته باشد، مصرف سرانه آن نیز کاهش می‌یابد.

قیمت جدید زعفران در آبان ماه مشخص می شود/ کاهش مصرف سرانه داخلی

گروه کشت و دام بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛ «علی حسینی» عضو شورای ملی زعفران در گفتگو با بازارنیوز با اشاره به کاهش مصرف سرانه داخلی این محصول، گفت: زمانی که قیمت کالایی افزایش زیادی داشته باشد، مصرف سرانه آن نیز کاهش می‌یابد.


عضو شورای ملی زعفران توضیح داد: این مساله نه تنها درباره زعفران بلکه درباره سایر کالا‌ها نیز صحت دارد و تا زمانی که مصرف کننده بتواند خود را با نرخ‌های جدید تطبیق دهد و قدرت خرید آن را پیدا کند، این روند ادامه می‌یابد.


وی درباره اینکه مصرف سرانه زعفران در کشور چقدر کاهش یافته است؟، گفت: هنوز نمی‌توان آمار دقیقی برای آن اعلام کرد، اما بررسی‌ها حاکی از کاهش در این حوزه است.


حسینی در بخش دیگری از سخنان خود درباره آغاز فصل جدید برداشت زعفران نیز افزود: برداشت طلای سرخ حدودا از ۲۰ مهر به بعد آغاز می‌شود.


عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه قیمت زعفران در ماه‌های اخیر ثابت بوده است، گفت: نرخ جدید طلای سرخ در دهه اول آبان ماه بعد از اینکه برداشت این محصول به اوج خود برسد، مشخص می‌شود.


وی همچنین با اشاره به اینکه میزان تولید زعفران نیز بعد از آغاز فصل برداشت و رسیدن به پیک تولید امکان پذیر خواهد بود، افزود: پیش بینی‌هایی که در حال حاضر در این زمینه می‌شود، چندان دقیق و قابل اتکا نیست.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: