bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
بازارنیوز بررسی کرده است؛
یکی از مشکلات فوتبال ایران، پخش بی‌کیفیت بازی‌ها خصوصا در استادیوم‌های شهرستان‌هاست که رفع این مشکل حدودا ۵۷۰ میلیارد تومان هزینه برمی‌دارد.

گروه دیحیتال بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ این روز‌ها پخش تلویزیونی فوتبال لیگ عربستان و مقایسه کیفیت تصویری آن با بازی‌های لیگ برتر ایران، یکی از بحث‌های داغ در جمع‌های فوتبالی است. هفته گذشته لیگ برتر، بازی تیم‌های پرسپولی و فوبلاد خوزستان در استادیوم تازه‌ساخت و خوب فولادآرنا با کیفیت فوق‌العاده بد از شبکه سوم سیما پخش شد. تصویر آنقدر افتضاح بود که تصاویری که تماشاگران با موبایل‌های خود از استادیوم گرفته بودند، به مراتب کیفیت بهتری نسبت به دوربین‌های صدا و سیما داشت.
۵۷۰ میلیارد تومان، هزینه تجهیز استادیوم‌های ایران به دوربین با کیفیت!
به صورت معمول هر بازی فوتبال لیگ داخلی با ۹ دوربین فیلمبرداری می‌شود. طبق بررسی‌ای که انجام دادیم، دوربین‌های مدل Sony HDC-F۵۵۰۰ Super ۳۵-mm ۴K CMOS Camera System در مسابقات فوتبالی در دنیا استفاده می‌شود. قیمت این نوع دوربین در بازار‌های جهانی حدودا ۹۲ تا ۱۱۰ هزار یورو است که با قیمت یوروی دولتی امروز (۴۵ هزار تومان)، هر دوربین حدودا بین ۴ تا ۵ میلیارد تومان آب می‌خورد. این یعنی تجهیز هر استادیوم رقمی نزدیک به ۳۷ تا ۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

در حال حاضر، ۱۵ استادیوم در لیگ برتر ایران، میزبان تیم‌ها هستند که از بین تیم‌های هوادار و پیکان، به دلیل نداشتن طرفدار آنچنانی، پخش زنده نخواهند داشت، اما بازی سایر تیم‌ها، در شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش زنده می‌شوند.

اگر ۱۳ استادیوم بخواهند با دوربینی که در بالا ذکر شد، تجهیز شوند، رقمی حدودا ۴۸۰ تا ۵۷۰ میلیارد تومان نیاز دارند. این رقم معادل هزینه تقریبا ۲ تیم لیگ برتری برای رقابت‌های ۱۴۰۲-۱۴۰۳ است، با این تفاوت که هزینه دوربین‌ها برای چندین سال و هزینه سرمایه‌ای، ولی هزینه تیم‌داری هزینه مصرفی و فقط برای یکسال است.

 

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: