bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
معاون وزیر تعاون در نشست خبری مطرح کرد؛
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رونمایی طرح‌های مردمی به ارزش ۴۴ هزار میلیارد تومان در هفته تعاون خبر داد.

پرده‌برداری از ۴۴ هزار میلیارد تومان طرح مردمی در هفته تعاون

گروه کار و تعاون بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مهدی مسکنی» معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری که به مناسبت هفته تعاون برگزار شده است، گفت: در طول دو سال گذشته از عمر دولت سیزدهم، معاونت امور تعاون سعی بر آن داشته تا برنامه‌های کلان این حوزه به صورت هوشمند پیگیری و انجام شود.


معاون تعاون وزارت رفاه افزود: لازمه عدالت اجتماعی تحقق اقتصاد مردمی است و این امر در قالب تعاونی‌ها محقق می‌شود.


وی درباره برنامه‌های این معاونت در هفته تعاون هم گفت: قرار است که برای نخستین بار در بخش تعاون از ۴۴ هزار میلیارد تومان مشارکت مردمی رونمایی شود. علاوه بر این مورد، در ادامه هفته تعاون از ۷ سرویس هوشمند سازی برای ارتقا خدمات به مردم از دیگر برنامه‌های این بخش (تعاون) است.


مسکنی افزود: اتصال شرکت‌های تعاون به سامانه بورس کالا و راه اندازی سامانه و یکی تعاون به عنوان دایره المعارف این بخش از دیگر اقدامات حوزه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.


معاون وزیر تعاون در ادامه صحبت‌های خود به مسئله تدوین رشته تعاون در بخش کارشناسی ارشد و دکترا اشاره و تشریح کرد: مجوز‌های لازم گرفته شده و قرار است با تعریف سرفصل‌ها در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران راه اندازی شود.


وی یادآور شد: افزایش سهم صادرات بخش تعاون گران از دیگر برنامه‌ها در آینده خواهد بود. سال گذشته بخش تعاون ۱.۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی به ثبت رسید که افزایش ۲.۵ برابری داشت.


مسکنی با بیان اینکه سال گذشته ۳۱ هزار میلیارد تومان بین تعاونگران توزیع شد، گفت: سال ۱۴۰۰، ۲۶۸ پروژه در بخش تعاون افتتاح شد که مشارکت آن نزدیک به ۳.۳ همت بود. این عدد در هفته دهه فجر همین سال به ۱۰۲ پروژه با مشارکت ۲.۷ همت شد.


معاون وزیر تعاون در پایان تصریح کرد: در هفته تعاون ۱۴۰۱ عدد مشارکت به ۴.۱ همت رسید و در هفته دهه فجر ۵ همت ثبت شد. امسال هم در هفته تعاون عدد مشارکت مردمی با رشد بیش از ۸ برابری با ۴۴ همت انجام شد. البته برای افزایش سهم ۲ درصدی بخش تعاون در حوزه درآمد ناخالص ملی به ۲۹۰ همت نیاز است.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: