bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
معاون وزیر بهداشت در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
رئیس سازمان غذا و دارو ضمن انتقاد از عرضه دارو‌های قاچاق و تقلبی توسط برخی فروشگاه‌های اینترنتی، گفت: در حال حاضر بعضی از پلتفرم‌ها بدون هیچ نگرانی داروی سقط جنین می‌فروشند.

عرضه غیرقانونی داروی قاچاق توسط کسب وکار‌‎های اینترنتی/ برخی پلتفرم‌ها داروی «سقط جنین» می‌فروشند

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز-سعید ترکاشوند؛ چند سالی از رشد و رونق فعالیت‌های خدماتی برخی از کسب و کارهای اینترنتی می‌گذرد و در طول این سال‌ها همواره خدمات جدیدی از سوی آن‌ها برای آحاد مردم افزوده شده است.


خرید و فروش انواع و اقسام کالا‌های مصرفی، حمل و نقل افراد و یا برخی مرسولات پستی جزو نخستین خدماتی بودند که توسط این کسب و کار‌ها در ابتدای فعالیت آن‌ها ارائه شده بود، اما به مرور زمان و با افزایش نیاز و تعامل مصرف‌کنندگان به فروشگاه‌ها و یا درگاه‌های اینترنتی، حوزه‌های دیگری در بخش خدمات‌گذاری این کسب و کار‌ها مانند خدمات بیمه‌ای، توریستی، غذایی و یا حتی پزشکی و دارویی هم به ظرفیت آن‌ها اضافه شد.


اگرچه تاکنون برخی از این کسب و کار‌ها نقش ویژه‌ای در پاسخ سریع به نیاز‌های روزمره مصرف‌کنندگان داشته‌اند، اما با این حال در موارد متعددی دیده شده که این قبیل کسب وکار‌ها سهواً و یا عامدانه تبدیل به ابزاری مناسب برای قاچاقچیان کالا و دلالان برای فروش آزادانه محصولات تقلبی و یا قاچاق آن‌ها شده است.


خدمات دارویی کسب و کار‌های اینترنتی از جمله بخش‌هایی است که در طول سال‌های اخیر توسط این قبیل افراد مورد سوء استفاده قرار گرفته است. فروش دارو‌های تقلبی و تاریخ گذشته و یا دارو‌های ممنوعه از جمله نمونه‌هایی است که در بستر این پلتفرم‌ها صورت می‌پذیرد.


«سید حیدر محمدی» رئیس سازمان غذا و دارو درباره فروش آزادانه برخی از دارو‌های غیرمجاز در فروشگاه‌های اینترنتی به بازارنیوز گفت: در حال حاضر برخی پلتفرم‌های اینترنتی بستری را ایجاد کرده‌اند که از طریق آن دارو‌های غیرمجاز، تقلبی و قاچاق عرضه می‌شود.


رئیس سازمان سازمان غذا دارو افزود: پیشنهاد ما این است که فروش اینترنتی دارو باید بر اساس ضوابطی تعیین شده و از طریق یک مسیر قانونی و قابل نظارت انجام شود. قرار بر این شد که برای حل این مسئله چارچوبی در وزارت بهداشت تدوین شود و پس از نهایی شدن آن، عرضه دارو‌های مجاز در فروشگاه‌های اینترنتی به صورت قانونی صورت پذیرد.


وی همچنین درباره نوع دارو‌های غیرقانونی گفت:بر اساس گزارش‌های واصله،در برخی از فروشگاه‌های اینترنتی دارو‌های سقط جنین و یا سایر دارو‌های غیرقانونی به راحتی فروخته می‌شوند.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: