bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
«بذرپاش» در مراسمی اعلام کرد؛
وزیر راه شهرسازی ضمن تاکید بر ضرورت جوانی جمعیت، از تحویل ۳۲ هزار قطعه زمین به خانواده‌های مشمول این طرح خبر داد.

تحویل ۳۲ هزار قطعه زمین به خانواده پرجمعیت/ جوانی جمعیت یک امر ضروری برای کشور است

گروه راه و مسکن بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی در آیین واگذاری زمین به ۲۵۰۰ خانواده گفت: موضوع جوانی جمعیت قانون مصوبه مجلس یازدهم بود و اجرای آن برای وزارت راه و شهرسازی یک امر بسیار مهم است. چرا که این موضوع همواره توسط مقام معظم رهبری و همچنین رئیس جمهور مورد تاکید قرار دارد.


وزیر راه و شهرسازی افزود: موضوع جوانی جمعیت نه تنها برای دولت سیزدهم بلکه برای همه کارشناسان با عقاید مختلف و همچنین و اقشار مختلف جامعه یک مولفه حیاتی و حائز اهمیت محسوب می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۳۲ هزار قطعه زمین را برای تحقق این هدف به خانواده‌های با تعداد فرزندان بالا تحویل داده است.


بذرپاش همچنین درباره زمینه‌های مسکن روستایی طرح نهضت ملی مسکن هم گفت: تا پایان سال ۵۰۰ هزار قطعه زمین به متقاضیان در روستا‌ها واگذار می‌کنیم که یک آرزوی دیرینه و اتفاقی بی‌نظیر است.


وزیر راه و شهرسازی با اشاره به واگذاری ۴۰۰ هزار قطعه زمین در شهر‌ها تاکید کرد: این میزان زمین ۵۰ هزار هکتار است که در تاریخ انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده، آماده سازی هر یک از این زمین‌ها برای دولت ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.


وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم می‌توانست مثل گذشته بگوید موضوع مسکن به من مربوط نیست، اما در میدان عمل وارد شدیم و با همه محدودیت‌ها و مشکلات کشور به بحث تامین مسکن ورود کردیم. نمی‌شد این بازار بزرگ و این میزان تقاضا برای مسکن را رها کرد.


ایران، کارگاه بزرگ تولید مسکن


بذرپاش در ادامه صبحت‌های خود میزان هرینه لازم برای آماده‌سازی هر قطعه زمین را رقمی بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و پیرامون آن توضیح داد: با حمایت رئیس جمهوری و همچنین یاری سایر دستگاه‌های اجرایی، ایران به زودی به کارگاه بزرگ تولید مسکت تبدیل خواهد شد.


وزیر راه و شهرسازی همچنین از در حال ساخت و واگذاری بیش از یک میلیون و ۷۶۰ هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت: دولت قبل به هر دلیلی اعتقاد نداشتند که باید به بحث مسکن بحث ورود کند و به همین خاطر با عقب‌ماندگی در توسعه مسکن رسیده‌ایم. این مسئله منجر به انباشتگی در تولید مسکن در طول ۸ سال گذشته شد.   


دولت سیزدهم میراث‌دار ۲۴۰ هزار مسکن مهر نیمه تمام


بذرپاش همچنین درباره آخرین وضعیت مسکن‌های مهر نیمه تمام هم توضیح داد: در دولت سیزدهم عزم جدی وجود دارد تا عقب‌ماندگی بخش مسکن در کوتاه‌ترین زمان جبران شود. این دولت وارث ۲۴۰ هزار مسکن مهر مانده از دولت قبل بود که تاکنون ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل مردم شده است.


وزیر راه و شهرسازی  با بیان این که کار کردن در میدان عمل کار دولت سیزدهم است، گفت: در پردیس بیش از ۱۰ هزار مسکن مهر باقی مانده از ۱۲ سال قبل به اتمام رسید و تحویل مردم شد و با این سرعت عدد قابل توجهی از مسکن مهر تحویل مردم می‌شود و سال آینده هم به این شکل است.


وی در پایان تاکید کرد: حل مشکل مسکن تصمیم جدی در دولت است و رئیس جمهوری هم از ابتدای دولت سیزدهم به این مسئله وارد کرده است. آنچه که می‌توان اکنون گفت این است که از حالا به بعد اخبار متعددی درباره افتتاح مسکن در سراسر کشور خواهید شنید.



پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: