bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۲۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
در پاسخ به سوال بازارنیوز؛
معاون حقوقی رئیس جمهور اعلام کرد که تا زمانی که تحریم‌‎های آمریکا پابرجا باشد، ایران به معاهده پاریس نخواهد پیوست.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهوری، در پاسخ به سوال بازارنیوز در خصوص آخرین وضعیت پیوستن ایران به معاهده پاریس که در زمینه محیط زیست و کاهش کربن است، اظهار کرد: ما اکنون در داخل کشور، بیش از آنچه در معاهده پاریس خواسته شده، تعهداتی را در حال انجام هستیم. آیین نامه‌ای در سال ۱۳۹۴ در دولت تصویب شده که ما آن را اجرا کرده‌ایم که طبق نظر کارشناسان محیط زیست این تعهدات تا دوبرابر تعهدات در معاهده پاریس است.

وی افزود: ما برای پیوستن به معاهده پاریس، ملاحظاتی داریم که مهمترین آن تحریم‌های آمریکاست. ما برای این که میزان کربن خود را کاهش دهیم، نیاز به تجهیزات، تکنولوژی و امکان تبادلات مالی داریم. زمانی که آمریکا ما را تحریم کرده، از امکان خرید تجهیزاتی که برای کاهش کربن نیاز است، محروم هستیم.

دهقان تاکید کرد: اگر غربی‌ها تلاش کنند که آمریکا تحریم‌های خود را بردارد، ما در این زمینه هم پیشتاز هستیم. یعنی پیوستن به معاهده پاریس منوط به برداشتن تحریم است.

صحبت‌های کامل دهقان را در زیر مشاهده می‌کنید:

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
0
0
آیا معاون محترم رئیس جمهور می داند که ماهیّت توافقنامه پاریس چیست که می گوید به آن می پیوندیم؟ باعث تأسّف است که کسانی در مورد این توافقنامه اظهار نظر می کنند که دلیل ایجاد این توافقنامه ها را نمی دانند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: