bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
در گفتگو با بازرنیوز مطرح شد؛
رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار با اعلام این که وضعیت تولید تخم مرغ در شرایط مطلوب قرار دارد، تاکید کرد که اگر اتفاق غیرمترقبه مانند بیماری پیش نیاید، قیمت این ماده غذایی تغییر نخواهد کرد.

گروه کشت و دام بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ ناصر نبی‌پور، رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار در گفتگو با بازارنیوز در خصوص آخرین وضعیت تخم مرغ در بازار، اظهار کرد: این ماده خوراکی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و با توجه به رشد تولید و فعال شدن مجدد برخی تولیدکنندگان بزرگ تخم مرغ، انتظار می‌رود تا سال بعد هم در خصوص تخم مرغ مشکلی به وجود نیاید. در حال حاضر، 900 هزار تن تولید تخم مرغ در سال 1400، به یک میلیون و 200 هزار تن در سال 1402 رسیده است.

تخم مرغ تا سال بعد گران نمی‌شود

وی افزود: اگر در بخش‌های تولیدی، بیماری وارد نشود که منجر به معدوم شدن مرغ‌ها و تخم مرغ‌ها شود، وضعیت تولید همانند سال ۱۴۰۲، مطلوب خواهد بود و ما در جمهوری اسلامی مشکل تخم مرغ را تا سال‌ها نخواهیم داشت. 

نبی‌پور در خصوص قیمت تخم مرغ با توجه به نزدیکی به ایام نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: قیمت اکنون در وضعیت خوبی قرار دارد و به صورت میانگینی هر کیلوگرم تخم مرغ، ۵۰ هزار تومان است. این قیمت هم برای مصرف کننده و هم تولیدکننده خوب است.

وی در خصوص قیمت سال بعد هم افزود: پیش‌بینی نمی‌شود که در سال آینده قیمت تخم مرغ بالا برود؛ کمااینکه امسال هم جزو مواد غذایی با کمترین تورم بود.

رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار در خصوص آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ، گفت: از ابتدای سال تاکنون 130 هزار تن تخم مرغ به مقصد کشورهای مختلف که عمدتا عراق و افغانستان بودند، صادر شده است.


پایان پیام// 

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: