bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
«نوروزی» در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از تعلل مجمع تشخیص مصلحت نظام در تعیین تکلیف طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، گفت:ما افرادی را که بخواهند با مباحثی مثل اعتبار اسناد عادی، مملکت را به چالش بکشانند را نمی‌بخشیم.

نوروزی اسناد عادی

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «حسن نوروزی» نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تعلل مجمع تشخیص مصلحت نظام در تعیین تکلیف طرح "الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول" و تاکید مقام معظم رهبری بر این امر اظهار کرد: ۴ سال قبل یعنی زمانی که این طرح در کمیسیون قضایی مجلس مطرح شد، اعضای این کمیسیون نظر بر این داشتند که بر اساس فقه جواهری و همچنین بر مبنای مصالح نظام و حکومت، اعتبار اسناد رسمی قطعاً باید تصویب برسد.


نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: در طول سال‌های گذشته افرادی بودند که با استفاده از قولنامه، کوه‌های محلاتی و مشهد را تصاحب کرده بودند. متاسفانه برخی افراد بر اساس فهمی سنتی از فقه اسلامی و شیعی معتقدند که قولنامه معتبر است، ولی این سند در حدی از اعتبار قرار دارد که ضرری به حکومت وارد نکند.


وی تصریح کرد: در کمیسیون نظارت مجمع تشخیص گفتم که مجلس باید طرح خود پیرامون این مسئله را پس بگیرد، زیرا زمانی که مقام معظم رهبری فرمودند که مصالح نظام باید مورد تاکید قرار بگیرد، مطالب بعد از آن دیگر هیچ گونه وجاهتی قانونی و شرعی نسبت به فقه حکومتی ندارد.


نوروزی تاکید کرد: مجلس از کسانی که به این قانون اصولی و مترقی دقت نمی‌کنند، گلایه دارد، زیرا برای تدوین این قانون نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۴ سال زحمت کشیده‌اند. ما افرادی را که بخواهند با مباحثی مثل اعتبار اسناد عادی، مملکت را به چالش بکشانند را نمی‌بخشیم.


مشروح گفته‌های نوروزی را در کلیپ زیر مشاهده کنید.



پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: