bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
گفتگو با قائم‌مقاوم وزیر کشارزی؛
پیمان‌پاک در گفتگویی تفصیلی با بازارنیوز به بررسی معضلات برخی اقلام اساسی و راه‌کار‌هایی که برای حل آن‌ها وجود دارد پرداخت.

گروه کشت و دام بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ علیرضا پیمان‌پاک، قائم مقام وزیر کشاورزی در امور بازرگانی، در مصاحبه‌ای تفصیلی با بازارنیوز به برخی سوالات در حوزه برنج پاسخ داد.

وی در ابتدا با اشاره به نیاز کشور به واردات برنج برای تامین نیاز داخلی، در خصوص واردات در سال جاری در مقایسه با سال گذشته، اظهار کرد که در این شرایط، وزارت کشاورزی مصرف ارزی و حجمی برنج وارداتی را کاهش داده است. از طرفی حدود 100 تا 300 هزار تن برنج داخلی از سال گذشته باقی مانده بوده که بیشتر آن توسط دلالان دپو شده بوده تا با قیمت بالاتری در سال جدید به فروش برسانند، با تدبیر دولت، این برنج قرار است همراه با محصول وارداتی وارد بازار شود.

پیمان‌پاک در خصوص برنج‌های وارداتی که در انبارهای گمرک مانده تاکید کرد که مقدار این محصولات، حدود 100 هزار تن است. همچنین وی تصریح کرد که این یک رویه برای ممانعت از تخلف برخی واردکنندگان است که ابتدا آنها برنج را وارد می کنند و پس از آن ارز دریافت خواهند کرد تا محصول خود را ترخیص کنند. این برای آن است که دولت از وارد شدن برنج، معادل ارزی که تخصیص می‌دهد، مطمئن باشد.

قائم‌مقام وزیر کشاورزی ضمن انتقاد از عرضه برخی کالاها با 300 درصد افزایش قیمت از مزرعه تا دست مصرف‌کننده توسط دلالان، گفت که خرید برنج از کشاورز، به صورت مستقیم و با فرایند بازار است و ربطی به خرید تضمینی ندارد.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: