bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
«پیمان‌پاک»در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی از ورود قریب الوقوع ۵ تا ۶ هزار تن گوشت قرمز به کشور و عرضه آن در بازار خبر داد.

عرضه قریب الوقوع ۶ هزار تن گوشت قرمز به بازار+ فیلم

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علیرضا پیمان پاک» قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی پیرامون کمبود گوشت قرمز و بعضاً افزایش قیمت این کالا در بازار اظهار کرد: یکی از مسائلی که باعث وقوع این اتفاقات شد، موضوع تخصیص ارز مورد نیاز گوشت منجمد گوساله بود، با هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک مرکزی مشکلات ارزی این کالا رفع شده و در طول ۲ تا ۳ هفته اخیر بالغ بر ۵ هزار گوشت منجمدی که در گمرکات کشور بود ترخیص و در سطح بازار عرضه شدند. قرار است که ۵ تا ۶ هزار تن گوشت دیگر هم به زودی در سطح بازار عرضه شود.


قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی افزود: با رفع مشکلات ارزی گوشت‌های منجمد و افزایش عرضه این کالا در بازار، فشار ایجاد شده در بازار گوشت تازه را کمتر می‌کند.


وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی در نظر دارد که با واردات گوشت از کشور‌های حوزه اوراسیا، بخش‌هایی از اروپا و همچنین تعدادی از کشور‌های آفریقایی، قسمتی از نیاز کشور به گوشت قرمز را از این طریق تامین کند.


پیمان پاک تولید قراردادی دام را به عنوان دومین راهبرد وزارت جهاد کشاورزی برای تامین گوشت قرمز کشور دانست و گفت: در حال حاضر معاونت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی جدی برای اصلاح سیستم پرواربندی و تولید قراردادی دام برای ۶ ماهه دوم امسال دارد.


وی تصریح کرد: براساس این برنامه، این معاونت در ابتدای امر نهاده مورد نیاز دامداران را به صورت اعتباری در اختیار آن‌ها دامدار قرار داده و در مقابل آن گوشت تولید شده دامداران را در بازار داخلی عرضه کند.


مشروح گفته‌های پیمان‌پاک را در کلیپ زیر مشاهده کنید.

 


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: