bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
سخنگوی کمیسیون اصل نود ضمن تشریح جزئیات جلسه بررسی تخلفات انتخابات اتاق بازرگانی ایران، گفت: براساس شواهد بررسی شده، هیچ گونه تأکیدی از سوی هیچ یک از مقامات رسمی کشور برای تأیید صلاحیت سلاح ورزی صورت نگرفته و گمانه زنی‌های موجود در فضای مجازی پیرامون این مسئله کاملاً مردود است.

بررسی رد صلاحیت سلاح‌ورزی در کمیسیون اصل نود/ هیچ مقام دولتی در انتخابات اتاق ایران دخالت نکرده است

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی خضریان» سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در خصوص اعلام نظارت این کمیسیون بر روند انتخابات اخیر اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: با توجه به دریافت گزارش از برخی تخلفات در برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۲ اتاق بازرگانی ایران، جلسه‌ای در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با حضور دبیر انجمن نظارت بر انتخابات، نماینده وزارت صمت در انجمن نظارت بر انتخابات، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت صمت و نمایندگان وزارت اطلاعات برگزار شد.


سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس افزود: در این نشست به صورت مفصل به بررسی علل حضور «حسین سلاح ورزی» در انتخابات پرداخته شد و بنا بر گزارشات واصله، صلاحیت نامبرده به صراحت توسط وزارت اطلاعات جهت حضور در انتخابات رد شده بود.


وی خاطرنشان کرد: در جریان بررسی صلاحیت افراد، هیچ‌گونه تأییدی مبنی بر امکان حضور سلاح‌ورزی در انتخابات صادر نشده بود، اما او به دلیل تفسیر بخش حقوقی اتاق مبنی بر اخذ نامه رد صلاحیت خود توسط حراست وزارت صمت و نیز بعد از ۱۰ روز مقرر در آیین نامه انتخابات اتاق، در انتخابات شرکت کرده است.


خضریان متذکر شد: با وجود تذکر علنی نماینده وزارت صمت در انجمن نظارت و همچنین تأکید مجدد نمایندگان وزارت اطلاعات، سلاح ورزی با استناد به تفسیر بخش حقوقی اتاق بازرگانی در نهایت در انتخابات شرکت می‌کند.


سخنگوی کمیسیون اصل نود با اشاره به پیگیری‌های این کمیسیون از شورای عالی نظارت بر انتخابات گفت: موضوع در شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی در حال بررسی بوده و رأی شورا پس از اتمام روند بررسی‌ها جهت ابطال انتخابات و یا برگزاری مجدد انتخاب رئیس اتاق صادر خواهد شد.


وی تصریح کرد: بنا بر کلیه شواهد بررسی شده و تأیید نمایندگان دستگاه‌های امنیتی، هیچ گونه تأکیدی از سوی هیچ یک از مقامات رسمی کشور در خصوص تأیید صلاحیت آقای سلاح ورزی صورت نگرفته و نامبرده صراحتا جهت حضور در انتخابات رد صلاحیت شده بود.


خضریان در پایان تاکید کرد: در حال حاضر گمانه زنی‌های فضای مجازی پیرامون دخالت برخی مقامات در این موضوع کاملاً مردود بوده و به نظر می‌رسد این امر به منظور تسویه حساب‌های سیاسی و یا به منظور فضاسازی جهت ابقای غیر قانونی او بر این مسند صورت گرفته است؛ لذا، کمیسیون اصل نود به دقت روند بررسی به این تخلف صورت گرفته در اتاق بازرگانی را تا حصول نتیجه پیگیری و گزارشات لازم را به مردم ارائه خواهد کرد.

پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: