bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح اصلاح قانون بازار سرمایه در این کمیسیون خبر داد و گفت: در حال حاضر این طرح برای تصمیم‌گیری‌های نهایی و مطرح شدن در صحن علنی مجلس به هیئت رئیسه ارسال شده است.

تشریح آخرین وضعیت اصلاح قانون بازار سرمایه از زبان سخنگوی کمیسیون اقتصادی

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار، از جمله طرح‌های اقتصادی مجلس است که با تصویب و تبدیل آن به قانون، بازار سرمایه از وضعیت بهتر و شفاف‌تری برخوردار می‌شود.


استقلال سازمان بورس، عضویت رئیس سازمان بورس در شورای عالی پول و اعتبار، تقویت نقش اعضای حقیقی عضو شورای عالی بورس، اصلاح حکمرانی در ابعاد کلان در بازار سرمایه، ارتقاع حکمرانی شرعی در بازار سرمایه، ارتقاع نظارت، شفافیت و کاهش تعارض در بازار، تنظیم‌گری تبلیغات و تاکید بر سواد مالی فعالان این بازار از جمله مولفه‌هایی هستند که به گفته اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این طرح آمده است.


«مهدی طغیانی» سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت این طرح اظهار کرد: در حال حاضر مراحل بررسی این طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس پایان یافته و در نهایت با موافقت اعضای این کمیسیون همراه شد. حال به منظور مطرح شدن این طرح به صحن علنی مجلس و تصویب نهایی آن توسط سایر نمایندگان، طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار از سوی کمیسیون اقتصادی به هیات رئیسه مجلس ارسال شده است.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین در خصوص اهمیت این طرح توضیح داد: بخشی از نوساناتی که بازار سرمایه طی چند سال گذشته با آن مواجه بوده، ناشی از ضعف و یا کمبود‌هایی است که در قوانین بازار سرمایه وجود دارد. مطمئنا با تصویب این طرح و تبدیل آن به قانون، وضعیت بازار سهام از شرایط بهتری برخوردار خواهد شد.


وی تصریح کرد: در طول چند سال گذشته، حجم افراد و میزان سرمایه وارد شده به بازار و همچنین حضور بورس‌اولی‌ها در بازار سهام رشد قابل توجهی را تجربه کرد، اما با این حال زیرساخت‌های قانونی این بازار به تناسب این موضوع بهبود نیافت. با توجه به نکات مذکور، اصلاح قانون با رویکرد جدیدی برای استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه دیده شد.


طغیانی در پایان خاطرنشان کرد: در اصلاحات قانون بازار سرمایه بر این موضوع تاکید شده که افراد قبل از ورود به بورس می‌بایست با اصول اولیه سرمایه‌گذاری و کنش گری در این بازار آشنا باشند. در این اصلاحیه سعی بر آن شده که گلوگاه‌هایی که اجازه نمی‌دهند بازار متناسب با شرایط خود را تطبیق دهد، رفع شود.

 

پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: