bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
کارشناس بازار سرمایه گفت: پیش‌بینی می‌شود که بازار سهام در هفته سوم خرداد ماه متاثر از اخبار ضد و نقیض مذاکرات و ریزش نرخ ارز، شاهد کاهش حجم معاملات باشد.

پیش‌بینی بورس در هفته سوم خرداد ۱۴۰۲/ حجم معاملات در این هفته چگونه رقم خواهد خورد؟

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سیاوش وکیلی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته سوم خرداد ماه اظهار کرد: نرخ ارز در طول چند روز اخیر روند نزولی داشته و به همین خاطر انتظار می‌رود که واکنش بازار سهام به این مسئله در این هفته خود را به شکل توقف روند رو به رشد حجم معاملات نشان می‌دهد.


این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سهام اکنون در وضعیت «بازار منفی خوب» قرار دارد، گفت: درحال حاضر برای طیفی از سرمایه‌گذارانی که نگاهی بنیادین و بلند مدت به بازار دارند، شرایطی به وجود آمده تا نسبت به سهامی که فکر می‌کنند بازار به آن واکنش نشان خواهد داد، فرصت خرید ایجاد کنند.


وی تصریح کرد: اگرچه نرخ ارز در بازار غیررسمی کاهش یافته، اما این مسئله تاثیر چندانی در روند بازار به ویژه بر روی سهام شرکت‌های صادرات‌محور یا دلار پایه نخواهد داشت، زیرا در طول این مدت، شرکت‌های مذکور عملکرد خود را بر اساس نرخ ارز مرکز مبادله ارزی تنظیم کرده‌اند.


وکیلی خاطرنشان کرد: کاهش قیمت دلار در بازار غیررسمی تاثیر عمیقی در بورس ندارد، اما با این حال اثرات روانی خود را در این بازار ایجاد می‌کند.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره نماد‌های مورد استقبال فعالان بازار سهام در این هفته هم گفت: در حال حاضر نمی‌توان درباره عملکرد نماد‌های بورسی به طور دقیق اظهار نظر کرد، چرا که در طول یک هفته اخیر، اخبار متعددی درباره بهبود روند مذاکرات انتشار یافته که هریک در نوع خود ناقض خبر دیگر محسوب می‌شود. انتشار این اخبار ضد و نقیض سرمایه‌گذاران را دست به عصا کرده؛ لذا پیش‌بینی می‌شود که در این هفته شاهد کاهش حجم معاملات باشیم.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: