bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس بازار سرمایه، تصمیم اخیر نمایندگان مجلس مبنی بر حذف بند مربوط به عرضه خودرو در بورس کالا در بودجه سال ۱۴۰۲ را اقدامی منفی توصیف کرد که منجر به ایجاد فضایی غیر جذاب و نامطمئن در بورس می‌شود.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز (سه‌شنبه ۱۶ اسفند ماه) در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با حذف بند الحاقی ۱۳ تبصره ۶ از لایحه بودجه (عرضه خودرو در بورس کالا) موافقت کردند.

حذف عرضه خودرو در بورس کالا؛ تصمیم خلق الساعه جدید مجلس
«پیام الیاس کردی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون این اقدام مجلس اظهار کرد: تصمیمات یکباره و خلق الساعه منجر به وجود آمدن فضایی غیر جذاب و نا مطمئن برای سرمایه‌گذاران می‌شود؛ لذا، تا زمانی که این قبیل اقدامات ادامه داشته باشد، بازار سرمایه شرایط عادی را تجربه نخواهد کرد.


این کارشناس بازار سرمایه، تداوم بلاتکلیفی‌ها در مورد تعیین قیمت پایه خودرو‎‌ها را به عنوان یکی دیگر از عوامل موثر در تشدید نااطمینانی بورس معرفی کرد و گفت: در حال حاضر فرایند تحقق این موضوع، روند مشخصی را طی نمی‌کند، به همین خاطر، سهامداران خودرویی باید توجه بیشتری نسبت به برخی اخبار خودرویی داشته باشند.


وی تاکید کرد: علی‌رغم این تصمیم نمایندگان، با توجه تغییر قیمت پایه خودرو‌ها، روند بازار سرمایه در بلند مدت را مثبت و خوب پیش‌بینی می‌کنم.


الیاس کردی همچنین در پاسخ به این سوال که حذف عرضه خودرو در بورس کالا را می‌توان به عنوان نقطه اختلافی میان مجلس و دولت دانست، گفت: خیر؛ زیرا مهمترین نهاد تصمیم گیر درباره این موضوع شورای راقبت بوده و این شورا هم نکات مد نظر خود را اعلام کرده است.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: