bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه درباره ارسال بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در ابتدای آبان ماه، گفت: تاکنون این امر محقق نشد؛ در صورت ارسال همزمان بخش‌های اول و دوم لایحه مذکور، دولت از آیین نامه تخلف کرده است.

تاخیر دولت در ارسال بخش اول لایحه بودجه سال آینده/ احکام بودجه ۱۴۰۳ هنوز به مجلس نرسیده است

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ اواسط مهر ماه امسال، «داود منظور» رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه‌ای با حضور معاونین و مدیران این سازمان از ارسال لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دو سطح به مجلس شورای اسلامی خبر داد.


البته باید این نکته را یادآور شد که این تصمیم به دلیل اصلاحی است که در مواد ۱۸۰ و ۱۸۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اعمال شده و پس از تصویب نهایی در مجلس و تایید شورای نگهبان در تاریخ ۲۰ دی ماه ۱۴۰۱ توسط «محمد باقر قالیباف» رئیس قوه مقننه به حجت الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان ارسال شد.


یک روز پس از ارسال قانون اصلاح در مواد ۱۸۰ و ۱۸۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به دولت، این قانون توسط رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.


اکنون یک هفته از زمان وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه برای ارسال بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ می‌گذرد، اما ظاهراً این مسئله تاکنون توسط او محقق نشده است. «محمد مهدی مفتح» سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون این موضوع اظهار کرد: در حال حاضر روند بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه پایان نیافته؛ به همین خاطر بخش احکام لایحه بودجه ۱۴۰۳ که قرار بود در ابتدای این ماه توسط سازمان برنامه و بودجه به مجلس ارسال شود، نیامده است.


سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: تا سال قبل، روند بررسی لایحه بودجه دولت به این نحوه بود که نمایندگان مجلس نمی‌توانستند جزئیات جداول بودجه کشور را به طور دقیق واکاوی کنند و فقط موفق به بررسی احکام بودجه می‌شدند، اما با اصلاحی که در آیین‌نامه مجلس محقق شد، ابتدا احکام مورد رصد قرار می‌گیرد و بعد از آن جداول مورد بررسی می‌شود.


وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد که در صورت طولانی شدن مدت زمان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه بخش‌های اول و دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ به صورت همزمان در آذر ماه ارسال شود، گفت: در صورت تحقق چنین مسئله‌ای شاهد تخلف از آیین‌نامه است.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: