bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس سازمان اقتصادی کوثر گفت: مرغ سایز در مقایسه با دیگر سویه‌ها از بافت چربی، هورمون و آنتی‌بیوتیک کمتری برخوردار است.

گروه کشت و دام بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «ناصر فخاری» رئیس سازمان اقتصادی کوثر در گفتگو با بازارنیوز پیرامون عملکرد این سازمان در جهت اجرای دستور ویژه مقام معظم رهبری برای احیای مرغ لاین آرین اظهار کرد: دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی، متکی بر احیای مرغ لاین ایرانی بوده و در این باره از سویه خاصی نام نبرده‌اند؛ لذا، با توجه به این نکته، پرورش هر نوع مرغ لاین به منزله تحقق دستورات ایشان است.


رئیس سازمان اقتصادی کوثر خاطر نشان کرد: در حال حاضر پرورش مرغ لاین آرین به سازمان اقتصادی کوثر واگذار شده و اکنون این سازمان بیشترین سهم را در پرورش مرغ اجداد در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

مرغ لاین- فخاری
وی افزود: متاسفانه فعالان بخش خصوصی صنعت مرغداری کشور علی‌رغم استقبال خوب مصرف‌کنندگان از مرغ سایز، اشتیاق کمتری را برای پرورش این نوع مرغ از خود نشان داده‌اند؛ این در حالیست که مرغ سایز در مقایسه با دیگر سویه‌ها از بافت چربی، هورمون و آنتی‌بیوتیک کمتری برخوردار است.


فخاری تصریح کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر احیای مرغ لاین ایرانی، سعی سازمان اقتصادی کوثر بر آن بوده تا از میان سویه‌های آرین و خارجی، مرغ لاین بومی را پرورش دهد که دارای خصوصیات مرغ‌های وارداتی و وزن مرغ لاین آرین باشد.


رئیس سازمان اقتصادی کوثر تاکید کرد: سعی ما بر آن بوده با پرورش مرغ لاین بومی پاسخگوی نیاز اقشار گوناگون کشور با ذائقه‌های متعدد و توان مالی مختلف باشیم. در حال حاضر پرورش بیش از ۸۰ درصد مرغ‌های لاین اعم از آرین و دیگر سویه‌ها در اختیار سازمان اقتصادی کوثر قرار دارد.


وی در پایان تحریم واردات جوجه و همچنین تغییر نرخ نهاده‌های دامی از ترجیحی به آزاد را به عنوان دو عامل مهم در ایجاد شوک به صنعت مرغداری کشور معرفی کرد.

پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: