bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
در گفتگو با بازار نیوز مطرح شد؛
مدیرعامل سابق اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی وزارت جهاد کشاورزی را عامل بر هم زدن تعادل بازار مرغ و بلبشوی ایجاد شده، دانست.

گروه کشت و دام بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛ حبیب اسدالله‌نژاد، مدیرعامل سابق اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز با اشاره به افزایش مجدد قیمت مرغ در بازار و نوسانات قیمتی شدید این کالا طی هفته های اخیر اظهارداشت: این هم از اثرات زیانبار خرابه‌ای است که وزیر جدید جهاد بواسطه سومدیریت گذشته تحویل گرفته است.

وی با دخیل دانستن اقدام شتاب‌زده در حذف آنی ارز ترجیحی بدون ایجاد زیر ساخت‌های لازم علیرغم تاکیدات فراوان و اتفاقات نامیمونی که برای جلوگیری از آسیب بیشتر افتاد، گفت: کسانی که این بسترها را برای آسیب به مردم، تولید کنندگان و اقتصاد کشور وارد کردند، ظاهرا در حاشیه امنی هستند و تاوان اشتباهات آنها را مردم و مرغداران می‌دهند.

اسدالله نژاد افزود: قیمت مرغ زنده طی این مدت در کشور حدود 60 تا 58هزار تومان در هر کیلو گرم بوده که قیمت منطقی هست و با این شرایط قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در بازار باید حدود 80 تومان باشد.

این فعال بخش خصوصی اقدامات اشتباه وزارت جهاد کشاورزی را در بر هم زدن آرامش بازار مرغ به شدت موثر دانست و گفت: متاسفانه سامانه ستکاوا (سامانه تامین و توزیع محصولات و فراورده های کشاورزی) که توزیع مرغ در استان تهران و استان های معین ان را بر عهده دارد، در این حوزه نتوانسته عملکرد مطلوبی داشته باشد و ما از ابتدا می‌دانستیم که این سامانه قابلیت لازم را ندارد و با وجودیکه طرح اولیه راه اندازی سامانه هوشمند تولید، تامین و توزیع مرغ کشور را دو سال پیش بنده ارائه کردم، اما با حمایت قرارگاه رصدخانه وزارت جهاد کشاورزی سامانه‌ای بنام ستکاوا از آن درامده که یکسال است همه را معطل ناکارآمدی خود کرده و اگر این سامانه درست عمل می‌کرد نباید مرغ تهران در اطراف میدان بهمن به دلالان فروخته می‌شد و مردم نباید مرغ را با قیمت کذایی و نجومی می‌خریدند.

اسدالله نژاد با انتقاد شدید از عملکرد قرارگاه رصدخانه وزارت جهاد کشاورزی گفت: این مجموعه به اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اجازه راه‌اندازی سامانه جامع و کامل تولید، توزیع و رصد و پایش بازار مرغ را نداد و تلاش های من هم علی‌رغم گزارش تخلف و ناکارامدی به همه دستگاههای نظارتی بی‌فایده بود.

وی اضافه کرد: در صورتی که این سامانه راه اندازی می شد، نظارت دقیق و کاملی بر روی فرآیند تولید تا توزیع مرغ گرم در کشور وجود داشت و هم اکنون شاهد چنین بلبشویی در بازار این کالای اساسی نبودیم.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: