bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
در گفتگو با بازار نیوز اعلام شد؛
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با اظهار نگرانی درباره قاچاق دام از کشور گفت : روزانه حدود ۵ هزار راس دام سبک فقط به کشور عمان قاچاق می شود.

گروه کشت و دام بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛ مجتبی عالی، مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران درباره مباحث مطرح شده مبنی بر کمبود دام زنده و افزایش قیمت گوشت قرمز نیز گفت: مساله این است که دامداران با هم متحد شده‌اند تا دیگر دام خود را زیر قیمت عرضه نکنند و دچار زیان‌های گسترده نشوند.

وی اضافه کرد: در واقع دامداران به دنبال اقتصادی کردن تولید و عرضه هستند و براساس قیمت تمام شده تولید با احتساب سود منطقی محصول خود را عرضه می‌کنند.

عالی قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله زنده را بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت گوسفند زنده را بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

وی همچنین از توافق برای انعقاد قراردادی میان اتحادیه سراسری دامداران ایران با شرکت پشتیبانی امور دام خبر داد و گفت: احتمالا تا ۱۰ روز آینده این قرارداد به امضای طرفین خواهد رسید.

عالی توضیح داد: براساس این قرارداد، شرکت پشتیبانی امور دام نهاده مورد نیاز دامداران را تامین می‌کند و دامداران نیز بخشی از گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تولید می‌کنند ضمن اینکه پرورش گوسفند ۴ ماه و گوساله پرواری ۶ ماه زمان می‌برد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور همچنین درباره کشتار دام‌های مولد و نگرانی‌هایی که در این زمینه وجود دارد، توضیح داد که خوشبختانه می‌توان گفت که کشتار دام‌های مولد تقریبا متوقف شده و سازمان دامپزشکی کشور نیز سخت گیری‌های زیادی را در این حوزه انجام می‌دهد و کشتارگاه‌ها اجازه کشتار دام‌های مولد را ندارند.

عالی اضافه کرد: تنها نگرانی بزرگی که در این زمینه وجود دارد قاچاق دام از کشور است و در حال حاضر قاچاق به کشور عمان یکی از عمده نگرانی‌های ماست که روزانه ۴ تا ۵ هزار راس دام سبک از کشور ما به عمان قاچاق می‌شود.

وی افزود: سال گذشته چیزی حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام از کشور قاچاق شده است.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: