bazarnews

کد خبر: ۱۸۶۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
بررسی عملکرد اقتصادی دولت (4)
مجتبی بیگدلی درباره عملکرد 4 ساله دولت آقای روحانی در بخش مسکن می گوید عملکرد دولت در این زمینه زیر صفر است و در واقع لکه ننگی در کارنامه دولت یازدهم است
مجتبی بیگدلی کارشناس مسکن درباره عملکرد دولت روحانی در مسکن به خبرنگار بازار نیوز می‌گوید: دولت آقای روحانی بسیار منفعل عمل کرد، حرف‌های زیبایی زده شد که تنها در سطح رسانه‌ها باقی ماند. مسکن مهر را تخطئه کردند. ما نمی‌گوییم مسکن مهر بدون ایراد بود. مسکن مهر خوبی و اشکالاتی داشت اما دولت در قالب طرح مسکن اجتماعی، مسکن حمایتی، مسکن امید، صندوق زمین و مسکن، بورس مسکن  حتی یک واحد مسکونی نتوانست بسازد. دولت طرحی را به بانک مسکن ارائه دادند تا در غالب آن به خانه اولی‌ها وام دهند. آن هم مختص کسانی بود که درآمدهای بسیاری داشتند و بسیار سرمایه‌دار بودند. این طرح‌ها هیچ گونه ارتباطی به افرادی که زیر متوسط بودند نداشت. دولت در زمینه مسکن متأسفانه عملکردی بسیار ضعیف، متفرعنانه  و کارنامه  غیرقابل‌قبول داشته است و  نمره‌ آن‌ها در بخش مسکن صفر است. 

این کارشناس مسکن درباره مسکن مهر می‌گوید: مسکن مهر بدون اشکال نبوده ولی مسکنی که با 5 تا 10 میلیون شخص را با زمین رایگان و سود بانکی 4 درصد صاحب‌خانه شده را نباید نابود کرد، بلکه باید ایرادات آن را برطرف نمود. این طرح بسیار موفقیت‌آمیز بود و 6 میلیون نفر را صاحب‌خانه کرد. شاید اشکالاتی داشته باشد اما اینکه زمین و زمان را زیر سؤال ببری و خودتم حتی یک واحد مسکن نسازی زیبنده وزیری که خدمتگزار مردم است نیست. 

وی درباره شرایط بازار تقاضای مسکن در جوانانی که به‌تازگی ازدواج کرده یا در شرف ازدواج هستند می‌گوید: ما سالی یک‌میلیون ازدواج داریم و جمعیتی بین 15 تا 20 میلیون جوان مستعد ازدواج داریم. هر لحظه امکان دارد آن‌ها ازدواج کنند و هرکدام مسکن مستقل نیاز دارند. شایعاتی درست می‌کنند که چندین میلیارد دلار مسکن خالی داریم ولی همه شایعات است و می‌خواهند توپ را در زمین مردم بی اندازند. 
بیگدلی درباره سود بانکی می‌گوید: در کجای دنیا بانک‌ها نرخ بهره در این حد بالا می‌گیرند؟ کشور چین و آمریکا نیز حتی نرخ‌های بهره‌ای در حدود یک درصد دارد. 
وی ادامه می‌دهد: شاید دولت آقای روحانی در خیلی از زمینه‌ها عملکرد قابل قبولی داشته اما با کمال تأسف جز اینکه با دلالی و واسطه‌گری توانستند چند تا هواپیما بخرند وزارت راه و شهرسازی عملکردش در حوزه کارآفرینی و مسکن زیر صفر است.  آقای روحانی چه انتخاب شوند و چه انتخاب نشوند کارنامه وزارت و شهرسازی لکه ننگی برای دولت است. خریدن هواپیما با پول سپرده مردم که چندین سال زحمت کشیدند و 40 میلیارد دلار پول جمع کردند را لوکس‌ترین هواپیماها را بخرید هنری نیست. آقای احمدی‌نژاد هر اشکالی که داشت اما 6 میلیون مسکن ساخت.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضوانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
0
1
بفرما تحویل بگیرید زیر صفر . اینم ازتدبیر و اونم از کلیدشون . احتمالا کلید مسکن رو گم کردند
رضوانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
0
1
حداقل یه شهرک کوچک درست میکردی که ابرویت حفظ شود (ک ن ا ی ه)
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: