bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
با رسیدن روز‌های سرد سال و نیاز مبرم بخش خانگی به گاز، برخی از صنایع کشور در تامین آن به منظور ادامه تولید با مشکل مواجه می‌شوند؛ در حال حاضر اظهارات بعضی از مقامات صنفی صنایع سیمان و فولاد بیان‌گر آن است تولید آن‌ها به دلیل محدودیت‌های گازی با وقفه مواجه شده است.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ هر ساله با فرا رسیدن فصل سرما و کاهش دما، نیاز بخش خانگی به تامین گاز بیش از ماه‌های دیگر می‌شود، در نتیجه سیاست‌گذاران اقتصادی کشور برای پاسخگویی به این نیاز، گازرسانی به برخی صنایع را محدود می‌کنند. صنایع فولاد و سیمان از جمله بخش‌هایی هستند در اثر محدودیت تامین گاز، با کاهش تولید مواجه می‌شوند.

تکرار مجدد یک سناریو زمستانی در صنعت/ سرما تولید سیمان و فولاد را محدود کرد
«بهادر احرامیان» نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون محدودیت‌های ایجاد شده در تامین گاز فولادکاران، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان در محدودیت کامل به سر می‌برند و همین مسئله باعث توقف تولید آنها شده است. به نظر می‌رسد که این وضعیت تا زمان تداوم برودت هوا ادامه داشته باشد.


نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درباره میزان گستردگی محدودیت گازی در میان فولادکاران هم گفت: تا آنجایی که اطلاع دارم، این چالش فراگیر بوده و همه تولیدکنندگان با آن درگیر هستند.


«علی اکبر الوندیان» دبیر انجمن صنعت سیمان هم پیرامون این موضوع به بازارنیوز گفت: محدودیت‌های گازی تولیدکنندگان سیمان در طول این روز‌ها و در مقایسه با چند هفته اخیر به دلیل کاهش دمای هوا، بیشتر شده است.


دبیر انجمن صنعت سیمان در پاسخ به سوالی درباره جزئیات محدودیت گازی سیمان‌کاران گفت: این مسئله معطوف به ساعات خاصی نبوده و به صورت روزانه اعمال می‌شود. در حال حاضر به دلیل بروز این چالش، فعالیت کوره‌های کارخانجات مجاور با شهر‌ها متوقف شده و در نتیجه تولید سیمان هم به نوعی کاهش یافته است.


وی خاطرنشان کرد: البته باید این نکته را یادآور شد که وقفه در فعالیت کوره‌ها به معنی توقف تولید سیمان نبوده و در حال حاضر کارخانجاتی که از ذخیره کلینکر مناسبی برخوردارند، همچنان مشغول به تولید این محصول هستند.


الوندیان در پایان تصریح کرد: با فرارسیدن روز‌های سرد سال، تامین گاز نیروگاه‌ها به عنوان سوخت دوم آن‌ها در اولویت سیاست‌گذاران قرار می‌گیرد. همین دلیل واحد‌های تولیدکننده سیمان در تامین مازوت هم با مشکل مواجه می‌شوند.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: