bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک با اشاره به تشدید برخوردار‌ها با عرضه‌کنندگان پوشاک قاچاق گفت: این اقدام باعث شده که بعضی از فروشندگان کالای قاچاق از ترس پلمب و یا برخورد دستگاه‌های متولی، واحد صنفی خود را تعطیل کرده‌اند.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز_ سعید ترکاشوند؛ «امین مقدم» عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک و نساجی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون اقدامات صورت گرفته برای مقابله با پوشاک با برندهای قاچاق اظهار کرد: در طول دو تا سه هفته اخیر اقدامات مثبتی در راستای تحقق این هدف انجام شده، به عنوان مثال طی این مدت و در سه نقطه مختلف، بسیاری از فروشگاه‌های عرضه‌کننده پوشاک قاچاق پلمب شده است. اکنون روند برخورد با عرضه‌کنندگان پوشاک قاچاق به حدی جدی شده که بعضی از فروشندگان از ترس پلمب و یا برخورد دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق، واحد صنفی خود را تعطیل کرده‌اند.
خودتعطیلی، حربه جدید قاچاق‌فروشان پوشاک
عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک افزود: اکنون اعضای این اتحادیه از برخوردهای صورت گرفته با فروشندگان پوشاک قاچاق خوشحالند.

وی با تاکید بر اینکه مقابله با پوشاک قاچاق باید به صورت مستمر انجام شود، تصریح کرد: سرعت بخشیدن به فرایند مبارزه با کالای قاچاق مهم نیست بلکه استمرار در انجام این امر حائز اهمیت است. همانگونه که در ابتدا ذکر شد، بعضی از واحدهای صنفی عرضه کننده پوشاک قاچاق برای مصون ماندن از برخوردهای قضایی، مغازه‌های خود را به حالت تعطیلی در می‌آورند، حال اگر فرایند مقابله با کالای قاچاق به صورت مستمر ادامه پیدا نکند، آن واحد صنفی بعد از مدتی دوباره اقدام به فروش اجناس غیر قانونی می‌کند.

مقدم در پایان خاطر نشان کرد: واردات بی‌رویه کالای قاچاق ضربه بزرگی را به صنعت پوشاک کشور وارد کرده و در حال حاضر هم به گفته مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، ارزش این قبیل کالا‌ها ۱ میلیارد دلار بوده، اما مشاهدات میدانی ما حاکی از آن است که ارزش پوشاک قاچاق در کشور حداقل به عدد ۲.۵ میلیارد دلار هم می‌رسد.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: