bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته منتهی به آبان ماه را صعودی پیش‌بینی کرد و نماد‌های زراعی، دارویی، بیمه‌ای و خودرویی را به عنوان پیشتازان بازار سهام دانست.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «حسن حسین‌نیا» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته منتهی به آبان ماه ظهار کرد: احتمال دارد که بازار سهام در روز‌های پیش رو تحت تاثیر ریسک‌هایی سیستماتیکی قرار بگیرد که ریشه آن در هفته‌های قبل است، اما با این حال نهاد ناظر بر بورس در کنار بازار ایستاده و به دنبال آن است که از ریزش شدیدتر این بازار جلوگیری کند.

پیش‌بینی بورس در هفته منتهی به آبان ۱۴۰۲/ یکه‌تازی احتمالی نماد‌های زراعی، دارویی، بیمه‌ای و خودرویی در این هفته


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگرچه بازارساز تاکنون نتوانسته طرف تقاضا در بورس را تحریک کند، اما با اقداماتی مثل اعمال تغییرات در مکانیزم فروش بازارگردان‌ها و سپس برداشته شدن الزام فروش توسط آن‌ها در طول چند روز کاری اخیر، این پیام را می‌رساند که نهاد ناظر بر بورس توانسته عملاً طرف عرضه را تا حدی تحت کنترل خود قرار دهد.


وی تصریح کرد: انتظار می‌رود که در طول روز‌های آینده شاهد تقویت بخش تقاضا از سوی نهاد‌های تصمیم‌گیر هم باشیم، چرا که در طول روز و یا هفته‌های قبل شاهد کاهش چشمگیر ارزش معاملات مواجه بودیم؛ لذا این احتمال می‌رود که دیگر شاهد بقای شاخص کل بورس در محدوده بالای ۲ میلیون واحد نباشیم.


حسین‌نیا خاطرنشان کرد: در صورت اعمال برخی مشوق‌ها و تحریک تقاضا در بازار سرمایه، انتظار می‌رود که این بازار در هفته منتهی به آبان ماه روند صعودی را پشت سر بگذارد. هرچند به دلیل تنش‌های سیاسی موجود در منطقه نمی‌توان تحلیل درستی از روند بازار سهام در روز‌های آینده داشت و باید این مسئله را در بازه زمانی هفته آتی در نظر گرفت.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره نماد ه‌های پیشتاز هفته منتهی به آبان در این هفته هم گفت: گزارش شش ماهه نخست امسال بسیاری از شرکت‌های بورسی وضعیت خوبی داشته؛ لذا، پیش‌بینی می‌شود که در این هفته نماد شرکت‌های زراعتی، دارویی، بیمه‌ای و خودرویی از بازدهی خوبی برخوردار شوند.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: