bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
در گفتگو با بازار نیوز مطرح شد؛
مدیرعامل سابق اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران خواستار بازسازی ساختار صنعت مرغداری و حذف سیاست قیمت‌گذاری دستوری برای حل چالش بازار مرغ شد.

گروه کشت و دام بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛ حبیب اسدالله‌نژاد، تولیدکننده و مدیرعامل سابق اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز درباره چالش‌های صنعت مرغداری کشور و راهکار‌های بهبود وضعیت تولید مرغ گفت: موضوع مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که ساختار صنعت مرغداری کشور نیاز به بازسازی دارد.

وی با بیان اینکه در کنار استفاده از اجداد داخلی، واردات اجداد خارجی برای تامین جوجه مورد نیاز کشور و افزایش بهره وری تولید ضرورت دارد، اضافه کرد: استفاده بهینه از سویه آرین بعد از انجام اصلاحات ژنتیکی و رقابت پذیر کردن آن در مقایسه با سویه‌های خارجی نیز مساله مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

اسدالله نژاد عنوان کرد که حذف قیمت گذاری دستوری و واگذاری بازار به بحث عرضه و تقاضا از دیگر طرح‌هایی است که دولت باید دیر یا زود آن را اجرا کند.

وی سرکوب قیمت تولیدات داخلی را به بهانه حمایت از مصرف کننده نادرست خواند و گفت: چنین سیاست گذاری‌هایی منجر به زیان تولیدکنندگان و خروج آنان از چرخه تولید می‌شود.

اسدالله نژاد همچنین از تصمیم گیری‌های ناگهانی در حوزه ممنوعیت صادرات به شدت انتقاد و اضافه کرد: صادرکنندگان مدت‌ها تلاش می‌کنند تا بازاری را پیدا و روی آن سرمایه گذاری کنند، اما دولتمردان با تصمیمات یک شبه و ناگهانی این بازار‌ها را نابود می‌کنند و بعد از مدتی که با مازاد تولید مواجه شدیم انتظار دارند همان بازار‌ها مجددا وجود داشته باشد که چنین مساله‌ای امکان پذیر نیست؛ و‌ی با اشاره به اینکه سال‌ها در صنعت طیور کشور فعالیت کرده و به تمام جزییات آن آشناست، گفت: حمایت از تولیدکنندگان صنعت مرغداری کشور به آن شکلی که باید انجام شود، صورت نمی‌پذیرد و همین مساله باعث می‌شود تولید در مقاطع مختلفی از سال دچار اختلال و بازار مرغ دچار نوسانات شدید شود.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: