bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
گفتگوی تفصیلی با قالیباف؛
سخنگوی وزارت صمت ضمن پاسخ به مشکلات و چالش‌های پیش آمده درباره توزیع تایر توسط پلتفرم‌های اینترنتی، از تحویل نخستین خودرو‌های ثبت نامی خبر داد.

گروه صنعت، معدن وتجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «امید قالیباف» سخنگوی وزارت صمت در گفتگو با بازارنیوز پیرامون گلایه برخی از اتحادیه‌های فروشندگان تایر در مورد عرضه لاستیک توسط تعدادی از پلتفرم‌های اینترنتی و شائبه‌های انحصار فروش این کالا توسط نرم افزار فروشگاهی کسبینو، اظهار کرد: همزمان با ماه‌های پایانی و به طور دقیق در بهمن سال ۱۴۰۱، شاهد بروز التهاب در بازار لاستیک خودروی سواری بودیم. در آن مقطع قیمت یک جفت لاستیک پرایدی به عدد ۳ میلیون ۶۰۰ هزار تومان هم رسید، اما اکنون قیمت این کالا در بازار زیر ۱ میلیون ۷۰۰ هزار تومان است.


سخنگوی وزارت صمت خاطرنشان کرد: در آن برهه از زمان، وزارت صمت تصمیم گرفت با اتخاذ روشی شفاف و با استفاده از برخی از کسب و کار‌های فضای مجازی این التهاب را کنترل کند.

 


وی همچنین درباره شائبه انحصار فروش تایر توسط کسبینو، خاطرنشان کرد: توزیع لاستیک صرفا از طریق این پلتفرم نبوده و در کنار آن نرم افزار‌های «تولید ایرانی» و «ایجاد» هم مشغول به این امر بودند؛ لذا، با توجه به این نکته انحصاری در توزیع تایز به وقوع نپیوسته است.


وزارت صمت با ادامه عرضه خودرو در بورس کالا مشکلی ندارد


قالیباف همچنین درباره موضع وزارت صمت برای عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۲ هم گفت: مخالفت وزارت صمت با ادامه این سیاست، صحیح نیست؛ اگر کسی مدعیست که وزارت صمت مانع عرضه خودرو در بورس کالا شده است، این مسئله را به صراحت بیان کند.


مشاور رسانه‌ای وزیر صمت تاکید کرد: به عنوان سخنگوی این وزارتخانه به صراحت اعلام می‌کنم در زمانی که فرایند قیمت‌گذاری دست ما بود، از بازار بورس کالا برای فروش خودرو‌ها استفاده شد و در عین حال در صدد توسعه آن هم بودیم، بنابراین موضع وزارت صمت در این‌باره در عمل ثابت شده و درقبال آن هیچ مشکلی وجود ندارد.


وی تاکید کرد: علی‌رغم موضع شفاف وزارت صمت درمورد عرضه خودرو در بورس کالا، این وزارتخانه خود را تابع قانون می‌داند؛ لذا، با توجه به منع فروش خودرو در بورس کالا توسط شورای رقابت، اگر وزارت صمت بخواهد این سیاست را ادامه دهد، مرتکب تخلف می‌شود.


خودرو‌های مرحل اول طرح یکپارچه فروش در حال تحویل است


قالیباف همچنین درباره جزئیات مرحله دوم پیش فروش خودرو‌های داخلی در سامانه یکپارچه فروش خودرو هم اظهار کرد: ابتدا باید این نکته را یادآور شد که در نوبت اول تخصیص خودرو در سامانه یکپارچه حدود ۹۳۰ هزار نفر ثبت نام کردند و به سرعت تحویل خودرو به افراد در حال انجام است و این امر بر قیمت بازار آزاد تاثیرگذار خواهد بود.


سخنگوی وزارت صمت تاکید کرد: در ماه‌های اردیبهشت و خرداد مجموعاً ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو به متقاضیان این طرح تحویل داده می‌شود.


وی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت خودرو در بازار آزاد روندی کاهشی به خود گرفته و با تشدید فرایند تحویل خودرو‌ها این روند ادامه‌دار خواهد بود.


قالیباف در پایان خاطرنشان کرد: مرحله دوم ثبت نام در سامانه یکپارچه از ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد. در این مرحله تمامی فرایند ثبت نام شبیه دور نخست بوده، به این معنی که و محدودیت‌های دوره قبل از جمله نداشتن پلاک فعال همچنان پابرجا است.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: