bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
رئیس کل گمرک خبر داد؛
رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در تشریح عملکرد این سازمان درباره کشفیات قاچاق، از وجود ۲ هزار و ۷۲۱ پرونده قاچاق به ارزش ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز _ سعید ترکاشوند: «محمد رضوانی فر» رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه دستگاه‌های ایکس ری پایانه‌های مرزی دوغارون، ماهیرود اظهار کرد: رویکرد این سازمان در مورد تجهیز همه گمرکات کشور به دستگاه‌های ایکس ری معطوف به رفع وابستگی به واردات این دستگاه و توجه و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان برای تولید آن‌ها است.


رئیس کل گمرک با اشاره به علت مراسم امروز، گفت: امروز ۴ دستگاه ایکس ری در نقاط مرزی مشترک با کشور‌های ارمنستان، افغانستان رونمایی میشوند که سرمایهگذاری بر روی تاسیسات و ابنیه این دستگاه‌ها ٢٠ میلیارد تومان و سرمایه گذاری بر روی شتاب دهنده‌ها ٨٠ میلیارد تومان ارزیابی شده است.

 

کشف ۲ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق در ۱۰ ماهه ۱۴۰۱


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در هر بسته از دستگاه‌های ایکسری ١٠٠ میلیارد تومان سرمایهگذاری شده که در مجموع امروز ۴٠٠ میلیارد تومان ایکس ری به افتتاح میرسد.


رضوانی فر همچنین درباره وضعیت مرز دوغارون که یکی از ایکسری‌ها در آن نقطه افتتاح شده، گفت: سهم این پایانه مرزی از تجارت خارجی کشور در ۱۰ ماهه سال جاری ۲۵۰ هزار تن کالا به ارزش ٧۶ میلیون دلار بوده است.


این مقام مسئول همچنین افزود: علاوه بر این مقدار تجارت، در این مدت ۴۶ هزار تن ترانزیت از این منطقه انجام شده و میزان تردد کامیون از این مرز در روز ٢٧٠ کامیون بوده است.

رشد ۱۰ درصدی کشفیات قاچاق انسان

 

رضوانی فر همچنین درباره عملکرد این سازمان در کشفیات قاچاق در ١٠ ماه سال جاری اظهار کرد: در خصوص این موضوع ۲ هزار ۷۲۱ پرونده به ارزش ٢ هزار و ۶٠٠ میلیارد تومان بوده که از این تعداد پرونده کشفیات قاچاق مواد مخدر تا ٩١ درصد افزایش پیدا کرده است.


معاون وزیر اقتصاد همچنان تاکید کرد که ارزش کشفیات مواد مخدر در این بازه زمانی به ۵هزار و ٣٠٠ کیلوگرم افزایش پیدا کرد.


وی در پایان هم پیرامون کشفیات قاچاق انسان گفت: میزان کشفیات قاچاق انسان در ١٠ ماه گذشته تا ١٠ درصد افزایش پیدا کرده است.




پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: