bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو کمیسیون عمران مجلس از مطالبه جدی نمایندگان در جلسه با وزیر جدید راه و شهرسازی در خصوص تکمیل سامانه املاک و اسکان به منظور شناسایی خانه‌های خالی سخن گفت.

همکخ

گروه راه و مسکن بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «عادل نجف‌زاده» عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با بازارنیوز پیرامون ضرورت تکمیل سامانه املاک و اسکان در دوره بذرپاش اظهار کرد: یکی از مطالبات جدی اعضای این کمیسیون در زمان رای اعتماد وزیر جدید راه، ساماندهی بازار مسکن و شناسایی خانه‌های خالی بود؛ در حال حاضر این امر فقط از طریق تکمیل داده‌های این سامانه محقق می‌شود.


این عضو کمیسیون عمران مجلس بهبود روند مالیات‌ستانی از خانه‌های فاقد سکونت و همچنین تنظیم عرضه و تقاضا در بازار مسکن را به عنوان دو مزیت تکمیل سامانه املاک و اسکان توصیف کرد.


وی همچنین درباره ترک فعل وزرای اسبق راه و شهرسازی در تکمیل داده‌های سامانه مذکور گفت: بخش قابل توجهی از بحران فعلی بازار مسکن کشور، ناشی از بی‌ثباتی در عرضه و تقاضایی است که به دلیل عدم شناسایی خانه‌های خالی به وجود آمده، لذا با توجه به نقش ویژه مسکن در اقتصاد کشور، نمایندگان مجلس در جلسه با وزیر جدید راه و شهرسازی خواهان تکمیل هر چه سریع‌تر این سامانه بودند.


نجف‌زاده تاکید کرد: در حال حاضر در حوزه مسکن، تولید، عرضه و تقاضا وجود دارد، اما به دلیل عدم آگاهی دقیق از ظرفیت‌های این سه بخش، بازار مسکن کشور همواره در دست دلالان و سوداگران این حوزه قرار داشته است.


این عضو کمیسیون عمران همچنین درباره زمان تکمیل سامانه املاک و اسکان خاطر نشان کرد: کامل کردن داده‌های این بستر نیازمند زمانی خاص است، اما، چون در طول یک سال و نیم گذشته دولت در تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی ناکام بوده، باید هر چه زودتر برای جبران این ناکامی پروژه شناسایی خانه‌های خالی را به طور ویژه در دستور کار خود قرار دهد.


پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: