bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از به سرانجام رسیدن واگذاری سهام دولتی دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا، ظرف مدت ۶ ماه آینده خبر داد.

خصوص‌سازی ایران‌خودرو وسایپا،در ایستگاه آخر/ سهام خودروسازان تا ۶ ماه دیگر واگذار می‌شود

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مهدی طغیانی» سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست بررسی نظام مالیاتی کشور، در گفتگو با بازارنیوز درباره آخرین وضعیت واگذاری نهایی سهام دولتی خودروسازان، گفت: در حال حاضر مجلس به طور جدی، پیگیر واگذاری کامل سهام دولتی و تودلی خودروسازان و رفع مالکیت دولتی خودروسازان است.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی در خاطر نشان کرد: وزیر صمت در جلسه اخیر استیضاح از نهایی شدن مراحل واگذاری سهام دولتی خودروسازان خبر داده بود؛ به نظر می‌رسد که کمتر از ۵ تا ۶ ماه دیگر، یعنی اوایل سال آینده، واگذاری خودروسازان به سر انجام برسد.


لازم به ذکر است که چندی پیش، «عبدالله توکلی لاهیجانی» مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت از آغاز مراحل خصوصی‌سازی خودروسازان و فرایند ارزش‌گذاری سهام دولت در ایران‌خودرو و سایپا خبر داده بود.


این مقام مسئول همچنین در ادامه گفته خود، پیرامون خصوصی‌سازی خودرو افزوده بود که در حال حاضر وزارت صمت و وزارت اقتصاد برنامه مشترکی را به منظور واگذار سهام دولتی این دو خودروساز تهیه و تدوین کرده‌اند که در نهایت منجر به جهش تولید و طرحی پلتفرم‌های خودرویی جدید می‌شود.


پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: