bazarnews

کد خبر: ۹۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از اشتغال بکار ۳۷۲ نفر از کارآموزان مهارت آموخته کارگاه‌های آموزشی_تولیدی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان خبر داد.
«وهب مختاران» از تعامل ارزنده و موثر مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان با کارآفرینان خبر داد و گفت: در حاضر همکاری این مجموعه با کارآفرینان در قالب کارگاه‌های آموزشی _ تولیدی موجب اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم ۳۷۲ نفر شده است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات ارزنده این مجموعه در تمامی مراکز آموزشی، همکاری با کارآفرینان مطرح استان است، افزود: ورود کارآفرینان به آموزش در کنار تولید، علاوه بر بالا بردن سطح کیفی محصولات تولیدی، اشتغالزایی مولد را نیز به دنبال دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان اظهار داشت: ۳۶ کارگاه آموزشی _ تولیدی همچون گیاهان دارویی، تولید در و پنجره upvc، ریخته گری، حصیربافی، کلاف ساز مبل چوبی، پرورش قارچ، قالی بافی، مینا کاری، ساخت طلا و جواهر، بسته بندی میوه های خشک با مشارکت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و کارآفرینان در مناطق مختلف استان مشغول فعالیت و ارائه دوره های آموزش فنی و مهارتی است.

به گفته وی، مجموعه آموزش فنی و حرفه ای استان همدان از تعامل با کارآفرینان استقبال کرده و چنانچه شخصی ایده کارآفرینی در کنار آموزش داشته باشد می تواند به مراکز این اداره کل در سطح استان مراجعه کند.

مختاران با اشاره به شعار سال جاری مبنی بر «تولید ، پشتیبانی‌ها ، مانع زدایی ها»، گفت: تولید در کارگاه های آموزشی _ تولیدی، پشتیبانی و حمایت از کارآفرینان و تسهیل امور ایشان، با توجه به شعار سال، فصل الخطاب فعالیت ها و برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال مولد است.

به گفته وی، آموزش‌های مهارتی باید به گونه‌ای اجرا شود که فرد آموزش دیده بتواند از مهارت خود در راستای ایجاد کسب و کار و تقویت شرایط معیشتی استفاده کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان افزود: آموزش و تربیت نیروی انسانی کارآمد، اولویت بخش توانمند سازی و بومی سازی اقتصاد ملی است و این مهم باید در تمام لایه‌های مختلف جامعه نهادینه شود.

آموزش فنی و حرفه ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.

/ایرنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: