bazarnews

کد خبر: ۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
ویژه های روز منتشر شد
تعطیلی کلیه مدارس تهران، اعلام زمان واریز یارانه آبان ماه،شلوغی ها در مرز مهران،قیمت سکه و نرخ انواع ارز،امکان افشای اطلاعات مالی اشخاص با دستور مقام قضایی، رنگ سبز تالار شیشه ای، شروع تولید پژو 2008،تلاش نمایندگان مجلس برای حفظ کارت سوخت،تاثیرات بازار طلا و ارز و بورس بر ملک و ... مهمترین اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز دوشنبه (24 آبان ماه ۱۳۹۵ ) بودند.
 بازار نیوز - برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی روز دوشنبه بازار نیوز در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود. گزیده اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز دوشنبه ( 24 آبان‌ماه ۱۳۹۵) را در لینک‌های زیر بخوانید.


براساس اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران مهد کودک، پیش دبستانی و مدارس تهران تعطیل است.


یارانه نقدی ماه جاری ساعت ۲۴ چهارشنبه همزمان با ۲۶ آبان‌ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.


امروز در بازار آزاد سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۱۰۸ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار بیش از ۱۱۰ هزار تومان قیمت دارد. همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۵۵۹ و ۲۹۴ هزار تومان عرضه می‌شود.

برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی عکس ها کلیک کنید 


امروز در صرافی ها هر دلار آمریکا با روند افزایشی نسبت به روز گذشته ۳۶۷۳تومان ، یورو ۳۹۹۰ تومان، پوند انگلستان ۴۶۰۵ تومان و لیر ترکیه ۱۱۵۱ تومان قیمت دارد.
                                             برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی عکس ها کلیک کنید 
                                                                 




رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: هر زمان شرایط در مهران مهیا شد از طریق رسانه ها اعلام می کنیم تا زائران از مرز مهران عبور کنند ولی الان فقط افرادی که در مهران هستند از مرز عبور می کنند.


ولی اله نانوا کناری نماینده مردم مازندران و عضو کمیسیون در مجلس اظهار داشت: باید ضمن اینکه مفسدان مالی را شلاق زد، در رسانه های ارتباط جمعی آنها را معرفی و با مهر بر پیشانی آنها را انگشت نمای جامعه کرد و به اعتقاد من باید  بعد از اعلام اسامی مفسدان مالی، آنها را در ملا عام شلاق زد. 


حجت الاسلام والمسلمین روحانی طی سخنانی در اولین همایش مسئولیت اجتماعی که صبح امروز (دوشنبه) در سالن همایش اجلاس سران برگزار شد گفت: در دولت یازدهم اتکا به نفت را خیلی کم کرده‌ایم به طوری که به حدود ۳۰ درصد رسیده و تقریبا ۷۰ درصد آن متکی به مالیات است و مردم، کشور را اداره می‌کنند. همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات این جامعه حل شود.



در راستای ایجاد زیرساختهای لازم برای تولید محصولات مشترک ایران خودرو و پژو "ایکاپ" نخستین بدنه خودروی پژو ۲۰۰۸ در ایران خودرو رنگ شد.



بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (دوشنبه 24 آبان)



رییس کل بانک مرکزی در نامه ای به مدیران عامل بانک ها و موسسات اعتباری افشای اطلاعات مالی و بانکی اشخاص را جز به موجب قانون و یا دستور مراجع قضایی، ممنوع اعلام کرد.


معاملات بازار امروز دوشنبه، در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس رشد ۲۹۳ واحدی را در کارنامه خود ثبت کرد و در انتهای معاملات در ارتفاع ۷۹ هزار و۳۴۱ واحدی قرار گرفت.

                                                   برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی عکس ها کلیک کنید 



به دنبال طرح مجدد طرح حذف سه صفر از پول ملی، مدیر کل اقتصادی بانک مرکزی اعلام کرد که این طرح فعلا در دستور کار بانک مرکزی قرار ندارد، اما زمینه های لازم برای آن از قبل فراهم شده و با اطمینان از ثبات شاخص های اقتصادی و نظر مقامات پولی اجرایی خواهد شد.



کارشناس حوزه نفت و انرژی، با بیان اینکه انجام مناقصه قراردادهای نفتی به قوت خود باقی مانده است،گفت: کشورهای اوپکی و غیر اوپکی در اجرای طرح فریز نفتی بسیار مصمم هستند.

رضا پدیدار،  در خصوص این مطلب که در نشست اخیر اوپک سقف تولید نفت ۳۳ میلیون بشکه در روز تعیین شد، بنابراین طرح فریز نفتی دیگر وجود ندارد بلکه کشورهای تولیدکننده نفت عضو اوپک و غیر اوپک باید به کاهش تولید اقدام کنند، گفت: به طور حتم طرح فریز نفتی در نشست یک ماه آینده اوپک مطرح خواهد شد.


شب گذشته برنامه اقتصادی پایش در سؤال نظرسنجی از مردم پرسید که پیروزی ترامپ در انتخابات امریکا چه تأثیری بر اقتصاد ایران خواهد داشت ؟ ۱- تأثیر مثبت ۲- تأثیر منفی ۳- تأثیری نخواهد داشت . 

در پایان این نظرسنجی ۴۹,۸۳ درصد از شرکت‌کنندگان بارأی به گزینه سوم اعتقاد داشتند که انتخاب ترامپ تأثیری بر اقتصاد ایران نخواهد داشت ، ۳۱.۷ درصد اعتقاد داشتند تأثیر منفی و ۱۹.۱۱ درصد نیز معتقد بود که انتخاب ترامپ تأثیر مثبتی بر اقتصاد کشور می‌گذارد . 

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (دوشنبه 24 آبان)




عضو کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس در خصوص دلایل رد طرح یک فوریتی شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد آنها گفت: با لغو این فوریت باید دوباره طرح به شور دوم بازگردد تا کمیسیون و نماینده ها این طرح را بیشتر مورد بررسی قرار دهند. متاسفانه مجلس غفلت کرد و بعضی از نماینده ها در رای گیری شرکت نکردند و این طرح هم رای نیاورد تا یک بار دیگر در صحن علنی مجلس مطرح شود.



هرچند شاید به نظرتان عجیب برسد، اما عادات مالی و رویه هزینه ای شما تحت تاثیر ترتیب تولدتان قرار دارد. این مساله به هیچ عنوان نوعی طالع بینی و پیشگویی نیست، بلکه محققان برجسته حوزه مالیه رفتاری با استفاده از مطالعات خود به آن دست یافته اند.


اگرچه بازار مسکن به‌صورت آنی از تحولات اقتصادی-سیاسی تاثیر نمی‌گیرد، اما تغییرات قیمتی و شوک‌های ناشی از این تحولات در سه بازار ارز، بورس و سکه، با تاخیر زمانی، بر قیمت مسکن مسلط می‌شود و مسیر بازار ملک را دستخوش دگرگونی می‌کند.

نتایج به‌دست آمده از پژوهش، نشان می‌دهد: یک واحد شوک مثبت در شاخص کل بورس، در کوتاه مدت باعث کاهش محسوس قیمت مسکن می‌شود. با رشد شاخص بورس، در بلندمدت نیز شاخص قیمت مسکن همچنان اثر منفی از این بازار خواهد گرفت. 

بر اساس این گزارش، یک واحد شوک مثبت در شاخص قیمت دلار، در کوتاه‌مدت تاثیر منفی بر قیمت مسکن دارد و باعث کاهش شاخص قیمت مسکن می‌شود. 

                                                برای مشاهده تصویر در سایز اصلی روی عکس زیر کلیک کنید


 نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۴ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح حفظ کارت سوخت و مدیریت مصرف با ۱۱۲ رأی موافق، ۵۲ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.



برای مشاهده تصویر در سایز اصلی روی عکس زیر کلیک کنید




 دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز (دوشنبه) در آیین افتتاح کارخانه گندله سازی شماره ۲ و مجموعه ورزشی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر اظهار داشت: می توان اقتصاد ایران را بدون اتکا به درآمدهای نفتی اداره کرد چنانچه در شش ماهه اول امسال طراز تجاری صادرات ایران نسبت به واردات بدون احتساب درآمدهای نفتی مثبت بوده که این دستاورد بزرگی است.



تصاویری زیبا از برداشت چغندر و تولید شکر در شیروان


نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: