bazarnews

کد خبر: ۸۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
آن طور که معاون فنی گمرک ایران می گوید، با غیرحضوری شدن رجیستری گوشی تلفن همراه از اول دی، مسافران باید توجه داشته باشند که در صورت عدم اظهار و ثبت اطلاعات در مبادی ورودی، دیگر امکان ادامه فرایند غیرحضوری رجیستری در سامانه را نخواهند داشت.

مکاتبه اخیر گمرک ایران با ستاد مبارزه با قاچاق کالا در مورد تبعات رجیستری حضوری، آن هم در شرایط کرونایی موجود موجب شد طی مذاکرات صورت گرفته، روال رجیستری گوشی در مبادی ورودی تغییر کند.
در ۱۲ مهر امسال بر اساس ابلاغیه ای به گمرکات اجرایی، قرار شد هرگونه ثبت غیرحضوری تلفن همراه و بعد از خروج از گمرکات اجرایی (مبادی ورودی) توسط مسافرین ممنوع شود و اظهار و ثبت تلفن همراه مسافران فقط در محل مبادی ورودی و پس از احراز هویت دقیق و تشخیص غیرتجاری بودن و طی تشریفات گمرکی در لحظه ورود به کشور انجام شود.
اما طولی نکشید که تشکیل صف های طولانی و چند ساعته موجب تعلل بسیار مسافران در سالن های ورودی شد که نه تنها موجب ایجاد خطر برای مسافران، بلکه کارکنان گمرک با توجه به محدودیت های موجود شد.
 در نهایت گمرک ایران طی نامه ای به ستاد مبارزه با قاچاق کالا با اعلام گزارشی از شرایط موجود درخواست کرد که جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و همچنین در راستای رضایتمندی مسافران ورودی و نظام مند کردن فرایند رجیستری، اجرای طرح رجیستری گوشی موبایل ، به صورت غیرحضوری و پس از انجام استعلامات سیستمی از واحد گذرنامه و در مکانی غیر از مبادی ورودی گمرک انجام شود تا ضمن جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی از اجرای طرح، از تجمع و شیوع بیماری کووید-۱۹ با قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: