bazarnews

کد خبر: ۷۹۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
معاون سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:
محمد بایندوریان: طبق ماده ۷ قانون میزان پرداختی معادل ۵۵ درصد متوسط حقوق فرد قبل از شروع بیکاری است و برای خانواده‌های تا ۴ نفر معادل ۱۰ درصد حقوق افراد اضافه می‌شود همچنین حقوق بیکاری مقرری نباید از حداقل دستمزد کمتر و از ۸۰ درصد مقرری بیشتر باشد.
گروه کار و تعاون بازارنیوز-سید سهند شریف زاده؛ محمد بایندوریان معاون اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی پیرامون حداقل حقوق بیکاری گفت: به استناد مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا فرآیند رسیدگی اینطور است که افراد بیکار شده به سایت وزارت کار مراجعه می‌کنند و مدارک را ارائه می‌دهند سپس وزارت خانه، اطلاعات افراد را در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار می‌دهد و پس از بررسی، سازمان مشخصات افراد واجد شرایط را برای پرداخت حقوق به سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری ارسال می‌کند.

وی افزود: تعدادی حدود یک میلیون و پنجاه و دو هزار نفر از ۱۰ اسفند تا انتهای اردیبهشت ۹۹ بیکار شده اند که از طریق خزانه داری کل کشور به آن‌ها بیمه بیکاری پرداخت شده است. دراصل به تفکیک در اسفند ماه پارسال به ۳۷۲ هزار نفر پرداختی داشته ایم، اما در ادامه افرادی که در فروردین و اردیبهشت و در اوج شیوع کرونا بیکار شدند در اولویت قرار گرفتند.

معاون سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: حداقل پرداختی طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بین یک میلیون تومان برای مجردان تا یک میلیون و سیصد هزار تومان برای متاهلان است. البته پس از اردیبهشت ماه امسال ضوابط سال ۶۹ برقرار شد به این ترتیب افراد معرفی شده از سوی وزارت کار که امکان بازگشت به کار از خرداد ماه را نداشتند در چارچوب بیمه بیکاری جدید به این عزیزان پرداختی داشته ایم.

بایندوریان اظهار کرد: طبق ماده ۷ قانون میزان پرداختی معادل ۵۵ درصد متوسط حقوق فرد قبل از شروع بیکاری است و برای خانواده‌های تا ۴ نفر معادل ۱۰ درصد حقوق افراد اضافه می‌شود همچنین حقوق بیکاری مقرری نباید از حداقل دستمزد کمتر و از ۸۰ درصد مقرری بیشتر باشد.

وی تصریح کرد: از خرداد امسال به بعد کمترین حقوق یک میلیون و نهصد هزار تومان بوده که این پرداختی‌ها نسبت به حقوق افراد شناور است. برای مثال کسی که ۸ میلیون تومان حقوق می‌گیرد و خانواده ۴ نفره دارد تا ۸۰ درصد حقوقش تحت عنوان بیمه بیکاری پرداخت می‌شود. در مثالی دیگر فردی در ایام کرونا روز ۲۵ اسفند بیکار شده است و برای آن چند روز مانده تا آخر سال مبلغ کمی دریافت می‌کند، اما طی فروردین و اردیبهشت مبلغ کاملی در حد یک میلیون و سیصد هزار تومان دریافتی داشته است.

بایندوریان با اشاره به اصلاح قانون بیکاری گفت: مبلغی که دولت برای پرداختی بیمه بیکاری تا قبل از خرداد ماه امسال در نظر گرفته بود تابع قانون سال ۶۹ نبود و مبلغ کمتری می‌شد، اما آن رویه اصلاح شد.

معاون اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی افزود: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از ۱۰ اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹ بیمه بیکاری به مشمولان تعلق می‌گیرد و از ابتدای خرداد ماه فرد به هر دلیل ناشی از کرونا یا ... بیکار شود طبق قانون بیکاری با آن برخورد می‌شود و طبق بند ۷ این قانون تا مدت مشخصی پرداختی به آنان خواهیم داشت که این مدت متناسب با شرایط افراد فرق می‌کند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: