bazarnews

کد خبر: ۶۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
یک کارشناس نفتی با اشاره به توسعه صادرات محصولات پتروشیمی با تک نرخی شدن ارز، گفت: در گام اول تک نرخی شدن ارز با رکود مواجه خواهیم شد که این رکود شوک اقتصادی ایجاد می کند زیرا هنوز مردم با جریان تثبیت خود را آزمون نکرده اند.
تثبیت اقتصادی با تک‌نرخی شدن ارز/ صادرات محصولات پتروشیمی افزایش پیدا می‌کندرضا پدیدار، در خصوص تاثیر تک نرخی کردن ارز بر صادرات محصولات پتروشیمی، گفت: به طور حتم با تک نرخی شدن ارز صادرات محصولات پتروشیمی افزایش پیدا کند.

پدیدار، اظهار داشت: به طور کلی تک نرخی کردن ارز یکی از پارامترهای اصلی تثبیت اقتصادی است به این معنا که اقتصاد بادوام و پایدار می شود، اما باید ساز و کار لازم برای تک نرخی شدن فراهم شود.

این کارشناس نفتی، تصریح کرد: همچنان زیرساخت های لازم برای تک نرخی کردن ارز درکشور فراهم نیست، اما تک نرخی کردن سیاست درست و کارشناسانه ای است.
دوره اصلاحات؛ سالم ترین دوران حیات اقتصادی ایران

پدیدار، افزود: دوره اصلاحات سالم ترین دوران حیات اقتصادی ایران بود به طوری که بین سال های 1376 تا 1384 کشور به تثبیت اقتصادی پایدار رسیده بود.

وی، با بیان اینکه چند نرخی باعث بروز رانت و فساد در کشور می شود، ادامه داد: تاکنون برخی از واردکنندگان با ارز مبادله ای اقدام به واردات کالا کرده و سپس کالا را با ارز آزاد به مردم می فروشند، بنابراین اگر اقتصاد به سمت تک نرخی کردن ارز حرکت کند صادرات محصولات ساختاری به ثبات پایداری می رسد که بر اساس نرخ واقعی ارز تولید صورت گرفته است و کالا هم در داخل و هم خارج کشور بازار پایدار خود را دارد.  

این کارشناس نفتی، تصریح کرد: در گام اول تک نرخی شدن ارز با رکودی مواجه خواهیم شد که این رکود شوک اقتصادی ایجاد می کند زیرا هنوز مردم با جریان تثبیت خود را آزمون نکرده اند بلکه تابه امروز با شرایط عدم تعادل و غیر پایدار تثبیت شده اند، که این شرایط نامتعادل ایجاد رانت و سودجویی می کند.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: