bazarnews

کد خبر: ۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
تولیدکنندگان رایانه نیز برای پاسخ به سلیقه جدید مصرف کنندگان کاهش ضخامت و وزن لپ تاپ ها را هدف قرار داده و توجه ویژه ای به عرضه الترابوک ها داشته اند. تلاش برای احیای بازار لپ تاپ های پیشرفته و رده بالا به شکل گیری دستگاه هایی به واقع نازک منجر شده است.
    بازار نیوز- بازار لپ تاپ طی چند سال اخیر شاهد روند کاهشی فروش و کوچک‌تر شدن خود بوده است. با ظهور گوشی های هوشمند و تبلت ها دستگاه هایی در اختیار کاربران قرار گرفته اند که از قدرت سخت افزاری لازم برای انجام کارهای روزانه آنها برخوردار بوده و همچنین قابلیت حمل بالاتری نسبت به لپ تاپ ها دارند. تولیدکنندگان رایانه نیز برای پاسخ به سلیقه جدید مصرف کنندگان کاهش ضخامت و وزن لپ تاپ ها را هدف قرار داده و توجه ویژه ای به عرضه الترابوک ها داشته اند. تلاش برای احیای بازار لپ تاپ های پیشرفته و رده بالا به شکل گیری دستگاه هایی به واقع نازک منجر شده است.
      البته دنبال کردن جریان کاهش ضخامت لپ تاپ ها از بسیاری جهات نتیجه ای معکوس داشته است. فضای کمتر می تواند اغلب به معنای قابلیت ها و کارایی کمتر باشد. درگاه ها قربانی می شوند، صفحه کلیدها از حالت استاندارد خارج می شوند و البته ممکن است توان سخت افزاری چندان بالایی را نیز شاهد نباشیم. تمامی این مشکلات زمانی بیشتر به چشم می آیند که قیمت بالای بیشتر الترابوک ها را در نظر بگیریم. با این وجود، بازار لپ تاپ های نازک همچنان در حال رشد است و بر همین اساس قصد داریم در ادامه برخی از نازک‌ترین گزینه های موجود در این بازار را معرفی کنیم.

        سامسونگ نوت‌بوک 9 (13 اینچ) - ضخامت: 0.53 اینچ (13.4 میلیمتر)
          نوت‌بوک 9 سامسونگ برچسب قیمت پایه یک هزار دلاری را یدک می کشد و یکی از ارزشمندترین گزینه ها در این دسته است. با توجه به هزینه پرداختی کاربر دستگاهی مجهز به پردازنده اینتل Core i5، و 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی را دریافت می کند. این لپ تاپ 1.9 پوند (862 گرم) وزن دارد که یکی از سبک‌ترین رایانه های موجود در بازار است.

              ریزر بلید استیلث - ضخامت: 0.52 اینچ (13.2 میلیمتر)
                بلید استیلث از آن دست لپ تاپ های گیمینگ نیست که شرکت ریزر به طور معمول تولید می کند زیرا برای کسب تجربه نهایی گیمینگ با این لپ تاپ باید هزینه ای اضافی برای خرید یک پردازنده گرافیکی خارجی پرداخت کنید. اما همچنان با یکی از قدرتمندترین لپ تاپ ها در اندازه خود مواجه هستیم که به همین دلیل از عمر باتری جالب توجه ای نیز برخوردار نیست.

                    اپل مک بوک - ضخامت: 0.52 اینچ (13.2 میلیمتر)
                      ک بوک 12 اینچی اپل از بدنه ای فلزی سود می برد و به یک درگاه USB-C مجهز شده است. اگرچه این لپ تاپ عملکرد خوبی را ارائه می کند اما برای خرید آن باید 1,270 دلار هزینه کنید.

                          اچ‌پی Envy - ضخامت: 0.51 اینچ (12.9 میلیمتر)
                            اچ‌پی انوی با برچسب قیمت پایه 800 دلاری حدود نیم اینچ ضخامت دارد و اگرچه جیب مصرف کننده را حسابی خالی نمی کند اما عملکرد چشمگیری را نیز به وی ارائه نمی کند.

                                اچ‌پی کروم‌بوک 13 - ضخامت: 0.5 اینچ (12.7 میلیمتر)
                                  اچ‌پی کروم بوک 13 با برچسب قیمت 500 دلار از سخت افزار و طراحی رده بالا در دنیای کروم بوک ها بهره می برد. اما این که پرداخت چنین هزینه بالایی برای دستگاه هایی مبتنی بر سیستم عامل کروم OS ارزش دارد یا خیر حداقل در حال حاضر به خود کاربر بستگی دارد.

                                      لنوو یوگا 900s - ضخامت: 0.5 اینچ (12.7 میلیمتر)
                                        با رنگ هایی جذاب و لولاهایی جواهر مانند، لنوو یوگا 900s نگاه هر بیننده ای را به سوی خود جلب می کند. نمایشگر تبدیل‌پذیر این دستگاه که می تواند آن را شبیه به یک تبلت 12.5 اینچی سازد اندکی لنوو یوگا 900s را نسبت به برخی از دستگاه های حاضر در این فهرست متمایز می سازد.

                                            ایسر اسپایر S7 - ضخامت: 0.5 اینچ (12.7 میلیمتر)
                                                اسپایر S7 با نمایشگر 13.3 اینچی، پردازنده اینتل Core i7، و هشت گیگابایت حافظه رم یکی از قدرتمندترین الترابوک های حال حاضر است. این محصول 1.3 کیلوگرم وزن دارد. استفاده از فلز و شیشه در ساخت اسپایر S7 بر زیبایی های آن افزوده است.

                                                    ال جی گرم - ضخامت: 0.5 اینچ (12.7 میلیمتر)
                                                      ال جی با معرفی الترابوک گرم در تلاش است تا حضوری پر قدرت در این بازار داشته باشد اما بررسی های صورت گرفته به کیفیت ساخت نه چندان مناسب، باتری با طول عمر متوسط و صفحه کلیدی نه چندان روان اشاره داشته اند.

                                                          ایسوس زنبوک UX305CA - ضخامت: 0.5 اینچ (12.7 میلیمتر)
                                                            ایسوس زنبوک UX305CA یکی از بهترین الترابوک ها در برابر هزینه پرداختی محسوب می شود. نمایشگر 1080p باکیفیت بالا، باتری با طول عمر بالا و پردازنده اینتل Core M به همراه بدنه ای فلزی تنها با پرداخت 700 دلار در اختیار کاربر خواهند بود.

                                                                اچ‌پی الیت‌بوک فولیو G1 - ضخامت: 0.47 اینچ (11.9 میلیمتر)
                                                                  اچ‌پی الیت‌بوک فولیو G1 یکی از معدود لپ تاپ های فوق نازک است که صفحه کلید را قربانی کاهش ضخامت خود نکرده است. این محصول در پیکربندی های مختلفی در دسترس است که نمونه مجهز به نمایشگر 4K را نیز شامل می شود و به دو درگاه USB-C مجهز است.

                                                                      سامسونگ اتیو بوک 9 - ضخامت: 0.46 اینچ (11.6 میلیمتر)
                                                                          اتیو بوک 9 سامسونگ به نمایشگر 12.2 اینچی مجهز است که وضوح 2560 در 1600 پیکسل را ارائه می کند اما این نمایشگر باکیفیت بالا به طول عمر باتری متوسط دستگاه منجر شده است.

                                                                              اچ‌پی اسپکتر - ضخامت: 0.41 اینچ (10.4 میلیمتر)
                                                                                اچ‌پی اسپکتر عنوان نازک‌ترین لپ تاپ حال حاضر جهان را در اختیار دارد. این دستگاه با پردازنده های اینتل Core i5 و Core i7 عرضه می شود و از طراحی ظاهری چشمگیر و لوکس بهره می برد.






                                                                                خبرهای مرتبط
                                                                                نظرات کاربران
                                                                                نام:
                                                                                ایمیل:
                                                                                * نظر: