bazarnews

کد خبر: ۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
سارق سایبری چند ملیتی دستگیر شده در پلیس فتا استان خراسان رضوی به دستبرد سه میلیارد و 600 میلیون ریالی با جعل 137 کارت اعتباری اعتراف کرد.
بازار نیوز - متهم در ادامه تحقیقات در مواجهه با مستندات دیجیتالی کشف شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به برداشت غیرمجاز سه میلیارد و 600میلیون ریال از حساب های بانکی مشتریان در شهر اصفهاناعتراف کرد. فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با اشاره به معرفی متهم به مقام قضائی از شهروندان خواست برای پیشگیری از سرقت اطلاعات کارت های عابر بانک به شیوه اسکیمر، هنگام خرید و کشیدن کارت عابر بانک در دستگاه(pos ) یا کارت خوان، رمز کارت خود را شخصاً وارد کرده و از افشاء رمز نزد فروشنده خودداری کنند.

 سردار "بهمن امیری مقدم" فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: با کسب خبری از پلیس فتا استان اصفهان مبنی بر متواری شدن سارق اینترنتی به شهر مشهد تیمی زبده از کارشناسان پلیس فتا ،موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: در بررسی پرونده مشخص شد متهم سایبری با استفاده از روش اسکیمر ،اطلاعات حساب بانکی تعدادی از شهروندان اصفهانی را سرقت و به حساب بانکی آنها دستبرد زده است.

سردار امیری مقدمتصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پلیس رضوی با بررسی حساب­های مالباختگان و استعلام از بانک­های عامل متهم را شناسایی و عملیات گسترده ای را برای دستگیری او آغاز کردند.

وی اظهار داشت: افسران زبده پلیس فتا با یک سری تحقیقات میدانی سرانجام هفته گذشته متهم (علی 39 ساله)که دارای لیسانس مکانیک است را در یک صرافی در محدوده بلوار فرامرز عباسی شهر مشهد هنگام تبدیل وجوهات برداشتی به ارز رد زنی و با همکاری تیمی از ماموران کلانتری آبکوه و شهروندان در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: متهم در بازجویی های اولیه اعلام داشت به واسطه شغلش که خرید و فروش خودرو است، حدود یک ماه و نیم پیش در یک معامله خودرو یک دستگاه اسکیمر به همراه کارت خام بانکی از شخصی به نام محمد به مبلغ 100 میلیون ریال به همراه 500 میلیون ریال سفته خریداری و با بازگشایی مغازه کلی فروشی آرایشی بهداشتی در پاساژی درشهر اصفهان اسکیمر را نصب کرده و از این طریق دو میلیارد ریال برداشت غیرمجاز داشته است.

در تحقیقات تکمیلی کارشناسان پلیس فتا استان خراسان رضوی از این متهم که دارای سوابق کیفری متعدد جعل مدارک،تابعیت سه کشور گرجستان، ترکیه و انگلیس را به دست آورده بود مشخص شد این فرد شیاد با دستبرد به اطلاعات حساب تعدادی از مشتریانش مبالغ هنگفتی از 100تا 800 میلیون ریال را از حساب آنها به روش اسکمیر سرقت کرده است.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: