bazarnews

کد خبر: ۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
هنوز زمان زیادی از طرح ضربتی مبارزه با قاچاق کالا از بازار مروی نمی‌گذرد اما مسئولان ذی‌صلاح در این رابطه موضع مشخصی نسبت به پاکسازی این منطقه از کالاهای قاچاق عرضه شده، ندارند.
بازار نیوز - طرح ضربتی مبارزه با قاچاق کالا از بازار مروی در تیرماه سال جاری مد نظر قرار گرفت؛ اتفاقی که با اطلاع قبلی کسبه منجر به خالی شدن برخی مغازه‌ها شد و برخی دیگر از کسبه نیز کرکره‌ مغازه‌هاشان را بالا نکشیدند تا این گونه مانع خالی شدن مغازه‌ها از کالاهایشان شوند.

این‌گونه طرح‌ها بارها و بارها درمناطقی همچون مروی و ناصرخسرو اجرایی شده ولی نتیجه درخوری نداشته است؛ اقدامی که با حضور مشترک نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت بهداشت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، نیروی انتظامی و نیز مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مد نظر قرار می‌گیرد اما هرگز نتوانسته به عنوان راهکاری کارساز جوابگوی مقابله با قاچاق کالا در این مناطق شود.

محمدرضا مس‌فروش- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران - در پاسخ به اینکه آیا پس از طرح ضربتی اخیر که به منظور مبارزه با قاچاق کالا در بازار مروی مد نظر قرار گرفت این منطقه از عرضه چنین کالاهایی پاکسازی شده است یا خیر؟ گفت: بروید و سوال بپرسید! مطمئنا اگر گزارشی به دست ما برسد اقدام می کنیم و در این راستا نظارت‌ها به صورت مستمر ادامه دارد.

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد در برخورد با کالاهای قاچاق در بازار مروی تنها چند روز مغازه‌ها بسته و بعد از آن مجددا باز شدند، گفت: خیر، اینگونه نیست قضیه ناامن کردن فضای قاچاق کالا کماکان ادامه دارد و به هیچ وجه اجازه تنفس به قاچاق و قاچاقچی نمی‌دهیم، البته در این رابطه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مسئولیت‌های مختلفی را بر عهده دارد و ما نیز در سطح عرضه و قسمت‌هایی که وظیفه داریم در حال نقش آفرینی هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مدنظر در مورد مبارزه با قاچاق کالا حضور در بازار مروی بود، بیان کرد: این مسئله کماکان ادامه دارد و تحت نظر است. هم این منطقه هم بسیاری از اماکنی که احتمال عرضه کالای قاچاق وجود دارد مد نظر قرار گرفته‌اند و گشت‌های ویژه دیگری در زمان‌های مقتضی در این رابطه اقدام خواهند کرد.

مس‌فروش با تاکید بر اینکه هر کالایی که به صورت غیر رسمی وارد و عرضه شود باید با واردکنندگان و عرضه کنندگان آن برخورد شود، خاطرنشان‌ کرد: هر کسی که در این زمینه تخلفی انجام می‌دهد باید تاوان دهد مگر می‌توانیم دربرابر کالاهای قاچاقی که موجب نابودی تولید داخل و نابودی اشتغال می‌شوند، بی اعتنا باشیم. مطمئنا نسبت به کالای قاچاق موضع سخت و خشنی اتخاذ کرده‌ایم.
ایسنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: