bazarnews

کد خبر: ۲۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
اولین وزیری که نمایندگان مجلس امروز بعداز ظهر به بررسی صلاحیت وی پرداختند وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش آقای بطحایی بود.
بازار نیوز - در بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی ۲ نماینده موافق و ۲ نماینده مخالف هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه به ایراد سخن می پردازند و خود وزیر نیز به مدت نیم ساعت از خودش دفاع می کند.

موافقان و مخالفان بطحایی در جلسه رای اعتماد چه گفتند؟


جاسمی: بطحایی از ظرفیت و پتانسیل آموزش و پرورش استفاده کند
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش از تاثیرگذارترین وزارتخانه‌های کشور است، به چالش‌های این وزارتخانه اشاره و بیان کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صورت رای اعتماد از مجلس باید از ظرفیت و پتانسیل آموزش و پرورش استفاده کند.


سیدقاسم جاسمی اظهار کرد: واقعیت این است که در رابطه با رفع مشکلات منطقه‌ای و ملی با تعداد زیادی از وزرای پیشنهادی صحبت کرده و حتی در موافقت با وزرای پیشنهادی کشور، اقتصاد، اطلاعات و دفاع نیز ثبت‌نام کرده‌ام اما در این زمان در جایگاه مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش لازم می‌دانم که نکات مهمی را مطرح کنم.

وی تصریح کرد: یکی از معضلاتی که در کشور ما در طول چند سال گذشته و در زمان وزارت آقایان فانی و دانش آشتیانی اتفاق افتاد ذهن اکثر نمایندگان و مدیران آزرده خاطر شده است البته وزارت آموزش و پرورش یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین وزارتخانه‌های کشور از نظر کمی و کیفی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از شتابزدگی در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: این سند به عنوان سند مادر برای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش است که به تایید رهبری هم رسیده است اما اجرای آن نیازمند فراهم آوردن زیرساخت‌هایی است که متاسفانه بدون توجه به آنها آغاز شده و آسیب‌های جدی را به آموزش و پرورش وارد کرده است.

نماینده مردم کرمانشاه افزود: یکی دیگر از مشکلات اجرای سند تحول بنیادین، عدم گفتمان‌سازی برای آن بوده که این مساله نیازمند همراهی و همفکری همه دستگاه‌هاست که حتی می‌توان از ظرفیت رسانه ملی هم حداکثر استفاده را برد ولی متاسفانه این گفتمان‌سازی انجام نشده است و مردم اطلاع دقیقی ندارند.

جاسمی با بیان اینکه امروز فارغ‌التحصیلان قدرت خلاقیت و کارآفرینی در جهت توسعه اشتغال و کسب و کار را ندارند، گفت: امیدواریم در وزارت آموزش و پرورش تحولات اساسی هر چه سریعتر انجام شود و اگر مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هم رای داد ایشان از ظرفیت و پتانسیل این وزارتخانه استفاده کند و توقع می‌رود که بستری را فراهم نماید تا معلمان و دانش‌آموزان با آرامش به جایگاه واقعی خود برسند.


موافقان و مخالفان بطحایی در جلسه رای اعتماد چه گفتند؟

تجری: تجربه موفق بطحایی کمکی برای حل مشکلات آموزش و پرورش است

نماینده قصر شیرین به عنوان موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ایجاد امکانات رفاهی و اجرای نظام رتبه بندی معلمان را از جمله کارنامه مثبت وزیر پیشنهادی علوم در زمان معاونتش در این وزارتخانه در دولت یازدهم عنوان کرد.

فرهاد تجری گفت: آموزش و پرورش دارای مشکلاتی همچون وضعیت معیشتی معلمان، کمبود توسعه فضای آموزشی، کمبود اعتبارات، نبود مهندسی نیروی انسانی، عدم نقشه راه برای استفاده از نیروهای متخصص و ضعف در ساختار پذیرش نیروی انسانی است که این مشکلات در کنار نداشتن آمار واقعی از نیازهای آموزشی کشور نیاز به عزم جدی و ملی برای حل آن دارد.

به گفته وی، برای حل مشکلات حوزه آموزش و پرورش باید دولت، مجلس و سایر نهادها و ارگان‌ها عزم جدی داشته باشند و تخصیص اعتبارات و توجه خاص به فرهنگیان مشکلات پیشروی آموزش و پرورش را حل کنند.

این عضو فراکسیون مستقلین ولایی ابراز امیدواری کرد که با روی کار آمدن بطحایی مشکلات مالی و اداری این وزارت خانه با توجه به تجربه و اشراف او به این حوزه حل شود چون که حضور او فرصتی برای تقویت این بخش است.

تجری ایجاد مراکز رفاه برای فرهنگیان و اماکن تفریحی و رفاهی و اجرای مرحله اول نظام رتبه بندی معلمان به نحو درست را از جمله اقدامات بطحایی در دوران معاونتش در وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت که قطعا مرحله دوم نظام رتبه بندی معلمان با حضور بطحایی به بهترین نحو اجرایی می‌شود.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: