bazarnews

کد خبر: ۲۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
وزرای کابینه دوازدهم اعلام شدند
سید محمد بطحایی (متولد ۱۳۴۲ در تهران) سیاستمدار ایرانی٬ رئیس مرکز ملی نظارت راهبردی سازمان برنامه و بودجه کشور و سرپرست سابق وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران است
بازار نیوز -امروز در صحن علنی مجلس اعضای کابینه دولت دوازدهم به طور رسمی اعلام شدند.

مسعود کرباسیان به عنوان وزیر اقتصاد و سید محمد بطحائی به عنوان وزیر آموزش و پرورش باید از مجلس رای اعتماد بگیرند.

کابینه روحانی اما هنوز کامل نشده چون نام وزیر علوم هنوز در میان اسامی اعلام شده نیست.

پس از اعلام اسامی یکی از نمایندگان مجلس در خصوص لیست کابینه ابراز نگرانی کرده و گفته از این لیست راضی نبوده و کابینه دوازدهم قوی نیست.
 
اما درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید بدانیم که او سالها معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، مهم ترین نهاد قانون گذاری در وزارتخانه بوده و همچنین معاونت برنامه ریزی و نظارت در دفتر ستادی، مسئول آموزش در سرپرستی مدارس خارج از کشور، مدیریت واحدهای آموزشی، معلمی٬ دبیری و امور تربیتی را نیز در کارنامه خود دارد.

عضویت در کمیته‌های تخصصی در حوزه‌های برنامه‌ریزی درسی٬ برنامه‌های توسعه٬ پژوهش های آموزشی و مشارکت در ده‌ها طرح پژوهشی و مطالعاتی در حوزه آموزش و پرورش از دیگر سوابق وی است. همچنین او در کارنامه خود تدریس دروس روش تحقیق، مدیریت، سنجش و ارزشیابی در دوره‌های آموزش عالی را نیز دارد.

سید محمد بطحایی دارای مدرک کارشناسی برنامه ریزی آموزشی و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش مدیریت مالی است.

لازم به ذکر است پس از استعفای علی اصغر فانی، وزیر سابق آموزش و پرورش که از سوی رئیس‌جمهور پذیرفته شد، سید محمد بطحائی که آن زمان (مهرماه 95) معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بود، به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد.

وزارت آموزش و پرورش به عنوان بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی کشور با برخورداری از یک میلیون پرسنل فرهنگی، امر تعلیم و تربیت بیش از 13 میلیون دانش‌آموز را بر عهده دارد.

بیوگرافی وزیر جدید آموزش و پرورش+عکس

بیوگرافی وزیر جدید آموزش و پرورش+عکس
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: