bazarnews

کد خبر: ۲۰۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
ظفر بختاوری گفت: پاکستان و ایران باید برای افزایش حجم تجارت تعرفه گمرکی کالاهای ضروری و اساسی را کاهش دهند.
بازارنیوز -  جانشین رئیس اتاق بازرگانی پاکستان گفت: پاکستان و ایران باید برای افزایش حجم تجارت تعرفه گمرکی کالاهای ضروری و اساسی را کاهش دهند.

«ظفر بختاوری» جانشین رئیس اتاق بازرگانی پاکستان در اسلام‌آباد گفت: پاکستان و ایران باید برای افزایش حجم تجارت تعرفه گمرکی کالاهای ضروری و اساسی را کاهش دهند

وی افزود: اگر تعرفه گمرکی کالاهای ضروری مردم کاهش یابد یا کاری کنیم که این کالاها بدون گمرک وارد و صادر شود می‌توان حجم تجارت 2 کشور را از 5 میلیارد دلار بالاتر برد.

بختاوری گفت: تاجران اتاق‌های بازرگانی اسلام‌آباد،سیالکوت، فیصل‌آباد و راولپندی با بازرگانان ایران در تهران،اصفهان، مشهد،قم و شیراز در ارتباط هستند که توان خود را برای گسترش حجم تجارت با این کشور به کار گرفته‌اند.

جانشین رئیس اتاق بازرگانی پاکستان تصریح کرد: کاهش هزینه حمل کالاهای اساسی و جلوگیری از قاچاق اهمیت زیادی در زمینه افزایش حجم تجارت بین 2 کشور دارد که باید یک مکانیزم جامع برای حل این مشکل در نظر گرفته شود.

وی افزود: قاچاق کالا به تجارت پاکستان و ایران آسیب می‌رساند و به نظر من بهترین راه برای جلوگیری از این موضوع ایجاد تسهیلات بیشتر برای بازرگانان 2 کشور است زیرا زمانی که این کالاها با قیمت مناسب ارائه شود قاچاقچیان دیگر نمی‌توانند با این شیوه کسب درآمد کنند.

ظفر بختاوری ادامه داد: یکی از مشکلات بازرگانی ایران و پاکستان این است که کیفیت و استاندارد اجناس صادراتی باید تعیین شود و بازرگانان ملزم شوند جنس مرغوب صادر کنند.

بختاوری اظهار داشت: مهدی هنردوست سفیر ایران از اتاق بازرگانی پاکستان دیدار کرد و از نزدیک با مشکلات افزایش حجم تجارت 2 کشور آشنا شد.

وی افزود: سفیر ایران را از موانع تجاری 2 کشور آگاه کرده‌ایم و وی اطمینان داد که سعی خواهد کرد این موانع برطرف شود.

جانشین رئیس اتاق بازرگانی پاکستان تأکید کرد: در دنیای امروز حجم تجارت با کشورهای مختلف تعیین کننده پیشرفت اقتصادی و رفاه مردم است.

ظفر بختاوی گفت: قیمت مناسب و ارزان بودن یک جنس موجب فروش بیشتر آن می‌شود این همان شیوه‌ای است که چین به کار گرفت و بازار دنیا را از آن خود کرد بنابراین ایران و پاکستان هم باید تلاش کنند اجناس خود را با هزینه پایین تولید کنند و برای کاهش بیشتر قیمت نرخ گمرک را کاهش دهند تا در این زمینه موفق باشند.

بختاوری خاطر نشان کرد: پتو و فرش ایرانی طرفداران زیادی در پاکستان دارد از سوی دیگر برنج و محصولات کشاورزی پاکستان مشتریان خوبی در ایران دارد بنابراین باید حجم واردات و صادرات این محصولات افزایش پیدا کند.

وی در پایان گفت: کاهش حجم گمرک و برطرف کردن موانع بازرگانی 2 کشور کار چندان مشکلی نیست فقط نیاز به یک برنامه ریزی دقیق همچنین توافقات دو جانبه دارد.
فارس
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: