bazarnews

کد خبر: ۱۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
گالوپ مهترین یافته‌های خود در سال 2016 را منتشر کرد:
موسسه گالوپ که به عنوان یکی مشهورترین شرکت‌های سرشماری و تحقیقات شناخته‌ می‌شود، مهم‌ترین یافته‌های خود در سال 2016 را منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار نیوز در سال 2016 موسسه گالوپ تحقیقات متعددی برای اینکه بفهمد مردم 140 کشور دنیا به چه چیزهایی فکر می کنند  انجام داده است. به وسیله نظرسنجی‌هایی در سطح جهانی، گالوپ به طور سیستماتیک به گزارش رفاه، محبوبیت رهبران، اعتماد به نهادهای بین‌المللی، نرخ اشتغال و مسائل دیگری که بر زندگی روزمره افراد تاثیر می‌گذارد پرداخته است. در ادامه موضوعاتی را مشاهده خواهید کرد که سردبیر گالوپ آنها را به عنوان مهم‌ترین یافته‌های این شرکت قلمداد می‌کند. 

تایید رهبری آمریکا توسط مردم روسیه به یک درصد کاهش یافت
تنها یک درصد از مردم آمریکا در سال 2015 اعتقاد داشتند که آمریکا رهبر دنیا است.  این بدترین آمار کشور آمریکا در یک دهه گذشته است.

مهم‌ترین یافته‌های نظرسنجی جهان در سال 2016

تصویر جهانی کشور آمریکا در میان قدرتمندان جهان همچنان قوی است
هنگامی که باراک اوباما در سال 2009 رئیس حمهور آمریکا شد تصویر آمریکا در ابعاد جهانی نسبتا قوی بود و این موضوع هنگامی که اوباما مشغول ترک کاخ سفید است صحیح می‌باشد. برای سومین سال پیاپی در سال 2015، رهبری آمریکا بالاترین نرخ تایید را در بین 5 کشور برتر جهان گرفته است.

مهم‌ترین یافته‌های نظرسنجی جهان در سال 2016

کمتر از 200 میلیون نفر در دنیا شغل عالی دارند
26 درصد از بالغ‌های جهان  یا نزدیک به 1.3 میلیارد نفر به طور تمام وقت برای یک کارفرما کار  می کنند. یعنی افرادی که 30 ساعت یا بیشتر در هفته مشغول هستند و در انتهای هفته برای آن دستمزد می‌گیرند.  اما شغل عالی در دنیا آمارهای ترسناک‌تری دارد. 

در کل دنیا افرادی که شغل مناسب دارند و مشغول کار هستند به سختی به 10 درصد می‌رسد. بر اساس این آمار 12 درصد مردم ایران شغل خوب و یک درصد شغل  عالی دارند. 63 و 62 درصد مردم امارات و بحرین شغل خوب دارند و در این نظرسنجی بالاتر از کشورهای دیگر قرار گرفته‌اند.

مهم‌ترین یافته‌های نظرسنجی جهان در سال 2016

بی کاری برای سلامت جونان در اقتصاد‌های ثروتمند بد است
 افراد جوان وقتی بحث توانایی فیزیکی و سلامت می‌شود از مسن‌ترها شرایط بسیار بهتری دارند. اما این موضوع درباره جوانان بیکار در کشورهای سرمایه‌دار درست نیست.


خوشحال‌ترین افراد در جهان؟
 پاسخ دادن به سوال به این بستگی دارد که خوشحالی را چه چیزی تعریف کنیم. گزارش 2016 گالوپ به بررسی تجربه‌های منفی و مثبت روزانه 147 هزار مصاحبه کننده در 140 کشور دنیا درسال 2015 پرداخته است. بر اساس این گزارش کشور‌های اکوادور، السالوادور  و گواتمالا از نظر احساسی بهترین وضعیت را دارند.

 بر اساس شاخص بالاترین تجربه منفی کشور ایران بعد از عراق در جایگاه دوم قرار دارد. در شاخص  بالاترین تجربه مثب کشورهای پاراگوئه،  گواتمالا و هندوراس در رتبه‌های 1 تا 3 هستند. همچنین در شاخص کمترین تجربه مثبت کشور ایران در جایگاه ششم است. در این شاخص مردم سوریه کمترین تجربه مثبت را در روز دارند.



مهم‌ترین یافته‌های نظرسنجی جهان در سال 2016

مهم‌ترین یافته‌های نظرسنجی جهان در سال 2016

مهم‌ترین یافته‌های نظرسنجی جهان در سال 2016
آزادی رسانه‌های جهان در حال کاهش است
 اگرچه اینترنت دیگر در دسترس بیشتر مردم دنیا است، اما ساکنان بیشتر کشورها دنیا  اعتقاد دارند آزادی‌های رسانه کم و بیش در آنجا وحود ندارد. 

مهم‌ترین یافته‌های نظرسنجی جهان در سال 2016

بررسی شاخص امنیت در کشورهای دنیا
 همانطور که ونزوئلا به فروپاشی اقتصادی نزدیک می‌شود، بررسی‌های شاخص احساس امنیت گالوپ نشان می‌‌دهد این کشورها به یک رکورد پایین جدید رسیده‌اند. این آمارها نه تنها برای کشورهای دنیا در یک سال گذاشته نادر بود بلکه در یک دهه گذشته هیچ کشوری نتوانسته بود همچین شاخصی بدست آورد. 

بر اساس این شاخص مردم کشورهای مکزیک، پرو، آفریقای جنوبی و مالاوی کمترین احساس امنیت می‌کنند و بیشترین حس امنیت مربوط به مردم کشورهای سنگاپور، نروژ، سوئیس و فنلاند است.  در این گزارش کشور ایران بررسی نشده است.

مهم‌ترین یافته‌های نظرسنجی جهان در سال 2016

مردم کشورهای اروپای شرقی و مشترک‌المنافع  CIS ، آمریکا و روسیه را به عنوان یک تهدید می‌بینند
 مردم کشورهای اروپای شرقی و مشترک‌المنافع CIS  حرف از ایجاد یک جنگ سرد جدید می‌زنند و اعتقاد دارند که آمریکا و روسیه ی خطر جدی برای کشورشان هستند. 

مهم‌ترین یافته‌های نظرسنجی جهان در سال 2016



مهم‌ترین یافته‌های نظرسنجی جهان در سال 2016



نگرانی و استرس درچین افزایش یافته است
  احساس نگرانی و استرس به طور قابل توجه در بین بالغین کشور چین افزایش یافته است.  یکی از دلایل آن کاهش درآمد و پس انداز شخصی به واسطه کاهش نرخ رشد چین است.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: