bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک اقتصاددان ضمن اشاره به تعطیلی بازار رسمی ارز، افزایش قیمت دلار در بازار غیررسمی را غیر واقعی و نشای از عدم فعالیت بانک مرکزی و صرافی‌ها عنوان کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ پنج روز از آغاز سال جدید می‌گذرد، اما علی‌رغم تعطیلی این روز‌ها قیمت ارز در بازار غیررسمی با افزایش یک هزار و ۸۰۰ تومانی همراه شده است. این افزایش نرخ در حالی به وقوع پیوسته که در طول هفته‌های منتهی به پایان سال ۱۴۰۲، نیاز‌های ارزی متقاضیان در همه زمینه‌ها به ویژه ارز مسافرتی به خوبی از سوی بانک مرکزی پاسخ داده شده است.

استقبال زودهنگام دلالان ارزی از بازار/ افزایش قیمت دلار مبنای اقتصادی ندارد
مضاف بر این موضوع، تعطیلات عید تازه به پایان رسیده و در طول روز‌های نخست سال صرافی‌ها هم فعالیتی نداشته‌اند. «کامران ندری» اقتصاددان پیرامون علت افزایش قیمت دلار در بازار غیررسمی به بازار گفت: این مسئله دلیل خاصی ندارد، چرا که اکنون صرافی‌ها بسته‌اند و تا به حال عرضه‌ای نداشته‌اند. بانک مرکزی هم به دلیل بسته بودن بازار کنش خاصی نداشته است.


این اقتصاددان افزود: با توجه به این نکات، خیلی نمی‌توان برای تغییرات نرخ این چند روز اعتبار و اهمیت خاصی را در نظر گرفت. افزایش قیمت دلار در روز‌های تعطیل سال علت و مبنای اقتصادی ندارد.


وی تصریح کرد: این احتمال هم وجود دارد که افزایش نرخ ارز به دلیل خبر مهمی باشد که هنوز به صورت عمومی منتشر نشده باشد، اما باز هم من این مسئله را عامل اصلی نمی‌دانم چرا که هنوز بازار تعطیلی است و دلیلی هم وجود ندارد که در ایام تعطیلی قیمت دلار افزایش پیدا کند.


ندری تاکید کرد: به نظر می‌رسد که دلالان ارزی خیلی زودتر از بانک مرکزی و صرافی‌ها به استقبال بازار رفته‌اند. زمانیکه بخش رسمی بازار ارز تعطیل باشد، حجم آن کوچک می‌شود، در نتیجه عده‌ای از این مسئله سوء استفاده می‌کنند.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: