bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی دفاتر سنتی از معاملات روزمره کسبه و مودیان مالیاتی جمع خواهد شد، گفت: سامانه مودیان نظام مالیاتی کشور را هوشمند و مالیات ستانی از افراد را عادلانه می‌کند.

حذف دفاتر سنتی از بازار با اجرای قانون پایانه فروشگاهی /سامانه مودیان مالیات ستانی را عادلانه می‌کند

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محسن زنگنه» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون ویژگی‌های قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در اقتصاد کشور اظهار کرد: با اجرای فاز نخست این قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به شفافیت قابل توجهی درباره درآمد برای صاحب حرفه و مودیان ایجاد کرد. با عملیاتی شدن مرحله نخست قانون پایانه‌های فروشگاهی مشاغل خاص موظف به پرداخت مالیات شدند.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان قانون جامعی است که فقط بخشی از آن اجرایی شده؛ لذا، اگر این قانون به صورت کامل عملیاتی شود، قطعا دفاتر سنتی از معاملات روزمره کسبه و مودیان مالیاتی جمع خواهد شد.


وی توضیح داد: به بیان ساده‌تر، در صورت اتصال برخی سامانه‌های کوچکتر به سامانه مرکزی وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی، ظرف ۲ سال آینده، نظام نگارش دفاتر سنتی پایان و بحث‌های جانبی مرتبط با این مسئله را دیگر شاهد نخواهیم بود.


زنگنه تاکید کرد: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، مالیات ستانی سنتی حذف شده و سپس نظام مالیاتی کشور به سمت هوشمندی و عدالت‌محور شدن حرکت خواهد کرد.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی تا چه حد می‌تواند مانع از قاچاق کالا شود، گفت: در صورت دست‌یابی دقیق به آمار تولید و فروش مراکز تولیدی، سیاست‌گذار اقتصادی می‌تواند مانع از قاچاق و یا احتکار کالا شود و این زمانی محقق خواهد شد که قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی به طور دقیق و جز به جز عملیاتی شود.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: