bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
در گفتگو با بازارنیوز اعلام شد؛
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با انتقاد از عدم مدیریت بازار کنجاله سویا از افزایش قیمت این نهاده به ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان خبر داد.

گروه کشت و دام بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛ ناصر نبی پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز با انتقاد از عدم مدیریت بازار کنجاله سویا از افزایش قیمت این نهاده به ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان خبر داد، در حالی که نرخ مصوب این نهاده اخیرا ۱۹ هزار تومان تعیین شده است.

افزایش قیمت کنجاله سویا به ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار سیاه!

وی با بیان اینکه اخیرا قیمت مصوب کنجاله سویا از ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان به ۱۹ هزار تومان رسیده است، افزود: مشکل ایجاد شده در بازار کنجاله سویا به دلیل مباحث ارزی است و چالش‌هایی که در این حوزه وجود دارد.

نبی پور درباره اینکه آیا افزایش قیمت مصوب کنجاله سویا می‌تواند منجر به تعادل در بازار این نهاده شود؟، گفت: خیر، این مساله چندان ربطی به افزایش نرخ مصوب ندارد و به نظر نمی‌رسد که افزایش قیمت مصوب منجر به تعادل در بازار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری ۴۳ هزار تومان اعلام و اضافه کرد: قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری بین ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان است.

نبی پور با بیان اینکه قیمت مصوب تخم مرغ ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است، افزود: دولت حتی نرخی را که خود مصوب کرده قبول ندارد و به محض اینکه قیمت این کالا به ۴۵ هزار تومان رسید، صادرات آن را محدود کرد.

وی تاکید کرد: این در حالی است که قرار بود در صورت افزایش بیش از ۷ درصدی قیمت نهاده‌های دامی، نرخ مصوب تخم مرغ نیز تغییر کند که علی رغم شرایط فعلی بازار سویا این اتفاق نیفتاده و علاوه بر این محدودیت‌هایی نیز برای صادرات اتفاق افتاده است.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: