bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس اقتصادی درباره واکنش بازار‌های مالی به مصوبه روز گذشته مجلس برای طرح مالیات بر عایدی سرمایه، گفت:در حال حاضر این مسئله در قیمت طلا و ارز و یا تقاضای این کالا‌ها در بازار هیچ اثر خاصی را به همراه نداشته است.

بی‌توجهی بازار‌های مالی به مصوبه مجلس/ قیمت طلا و ارز بالا می‌رود؟

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمد کشتی آرای» کارشناس بازار‌های مالی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون واکنش بازار‌های مالی (طلا، ارز، سکه، خودرو و مسکن) به مصوبه روز گذشته مجلس درباره اخذ مالیات از عایدی سرمایه اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر ۲ الی ۳ سال از زمان مطرح شدن اخبار و مباحث مرتبط با این سیاست مالیاتی در مجلس و فضای اقتصادی کشور می‌گذرد.


این کارشناس بازار‍‌های مالی خاطرنشان کرد: قبل از بلد شدن طرح مالیات بر عایدی سرمایه، سامانه متعددی در برخی از حوزه‌های اقتصادی در حال اجرا بوده که به نوعی می‌توان آن‌ها را به عنوان زیرساخت‌های نرم افزاری این طرح دانست که در سالیان اخیر، دولت‌ها اقدام به ایجاد و توسعه آن‌ها کرده بودند.


وی الزام همه واحد‌های صنفی طلا فروشی به ثبت معاملات سکه در سامانه جامع تجارت از ابتدای را نمونه‌ای از همین امر دانست و توضیح داد: ثبت این کالا به این شکل است که فروشنده سکه موظف است که در ابتدای دوره اعلام کند که چه تعداد موجودی سکه دارد و در زمان فروش، تمامی جزئیات معامله سکه اعم از فرد خریدار، قیمت فروش و نام بانک انتقال دهنده پول را در سامانه جامع تجارت به ثبت برساند.


کشتی‌آرای تاکید کرد: تاکنون هیچ یک از بازار‌های مالی واکنش خاصی در قابل مالیات بر عایدی سرمایه نداشته و این مصوبه در هیج یک از بخش‌ها مانند تقاضا و یا قیمت اثر خاصی نداشته است.

پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: