bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
آخرین آمار‌ها حاکی از آن است که از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۲ هزار واحد راکد و نیمه‌تعطیل احیا شده است.

احیای ۲ هزار کارگاه صنعتی راکد و نیمه‌راکد در دولت سیزدهم+ نمودار

به گزارش بازارنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، اشتغال گروه صنعت در تابستان ۱۴۰۱ نسبت به تابستان ۱۴۰۰، حدود ۲ درصد رشد کرده است (۱۲۲ هزار نفر اشتغال) و برای اولین بار تعداد شاغلان صنعت از ۸ میلیون نفر عبور کرده است.


بر اساس اطلاعات ثبتی در سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا آبان ۱۴۰۱ بالغ‌بر ۱۵۸ هزار نفر اشتغال در صنعت، معدن و تجارت ایجاد شده است.


در تابستان امسال ۸ میلیون و ۲۹ هزار نفر در بخش صنعت کشور شاغل بوده‌اند. این در حالی است که در تابستان سال گذشته ۷ میلیون و ۹۰۷ هزار نفر در بخش صنعت کشور مشغول به کار بودند. بر این اساس در یک سال اخیر نزدیک به ۱۲۲ هزار نفر به تعداد شاغلان در بخش صنعت کشور افزوده شده است.


در یک دهه اخیر تعداد شاغلان در بخش صنعت کشور در فصول تابستان بین ۶.۸ تا ۷.۹ میلیون نفر در نوسان بوده و این اولین بار است که رکورد بالای ۸ میلیون نفر شاغل در بخش صنعت کشور تحقق یافته است.


سیاست‌های وزارت صمت دولت سیزدهم در احیای واحد‌های راکد و نیمه‌تعطیل، تأمین مالی زنجیره‌ای صنایع است که تأثیر قابل توجهی در بهبود اشتغال در بخش صنعت کشور داشته است. از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۲ هزار کارگاه و کارخانه راکد و نیمه‌تعطیل احیا شده است.


بر اساس گزارش مرکز آمار، در بهار امسال رشد ارزش افزوده بخش صنعت ۵.۱ درصد بود که از ابتدای ۱۳۹۷ بالاترین رقم محسوب می‌شود.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: