bazarnews

کد خبر: ۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
ویژه های روز منتشر شد
استیضاح وزیر اقتصاد در هفته آینده،کارت زرد نمایندگان مجلس به وزیر کشور،قانع نشدن نمایندگان از توضیحات وزیر درباره پدیده شاندیز،تجمع کارگران مقابل مجلس،خبر خوش سیف به سپرده گذاران ثامن الحجج،ثبات بازار ارز و گرانی طلا و سکه،بررسی قیمت مسکن در 31 استان کشور،مطالبات مسکن مهری ها از نظام بانکی و ... مهمترین اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز سه شنبه (25 آبان ماه ۱۳۹۵ ) بودند.
بازار نیوز - برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی روز سه شنبه بازار نیوز در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود. گزیده اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز سه شنبه ( 25 آبان‌ماه ۱۳۹۵) را در لینک‌های زیر بخوانید.



کارگران صبح امروز در اعتراض به اجرا نشدن قانون کار، پایین بودن دستمزد و لزوم استقلال تأمین اجتماعی مقابل مجلس تجمع کردند.

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (سه شنبه 25 آبان)



دبیر کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس با اشاره به اینکه موافق ۱۰۰ درصد شفافیت دریافتی مدیران کشور است، گفت: موضوع شفافیت دریافتی های مدیران باید عملی شود تا منافذ سوء استفاده را برای کسانی که به دنبال حقوق های نجومی هستند بسته شود هر چند که مجلس هیچ کاری در مورد حقوق های نجومی تا به امروز انجام نداده است!


عصر روز گذشته در نخستین نشست مشترک رییس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس دهم و مدیران ارشد بانک مرکزی رییس کل بانک مرکزی گفت: هم‌اکنون نظام بانکی ایران در وضعیت چندان مناسبی به سر نمی برد و تنگنای مالی موجب تشدید این وضعیت شده است.

در کنار این مهم، ساماندهی تعاونی اعتباری ثامن الحجج و نیز اصلاح ساختار نظارت بانک مرکزی از دیگر مسائل مرتبط با فعالیت های بانک مرکزی است. البته برای تحقق این اهداف نیاز است بانک مرکزی مقتدرانه با بسیاری از مسایل برخورد کند.

بر همین اساس با تلاش‌ها و پیگیری‌های کارشناسان وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی توانستیم گام‌های مثبتی در رفع موانع موجود برداریم و خوشبختانه اسم کشور ایران از فهرست سیاه FATF خارج شد که مقدمه‌ای برای بهبود روابط مطلوب بین‌المللی بانکی محسوب می شود.


سخنگو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تشریح دلایل امضای طرح استیضاح وزیر اقتصاد از سوی برخی نمایندگان گفت: در ابتدای هفته بعد این طرح به هیئت رئیسه ارسال می‌شود.

او ادامه داد، عدم رسیدگی به موضوع تخلفات پدیده شاندیز و آسیبهایی که از طریق این پروژه متوجه  سهام داران این پروژه شده است و عدم رسیدگی و حل و فصل موضوع مالی موسسات میزان، ثامن، توس، آرمان، پردیسان که این روزها شاهد بی توجهی دولت به این موضوعات هستیم از محورهای استیضاح است.


محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس گفت: تولید محصولی با برندهای خارجی در داخل کشور علاوه بر جلوگیری از واردات می تواند سرمایه گذاری در داخل کشور، اشتغال زایی، انتقال تکنولوژی و جلوگیری از خروج ارز را به همراه داشته باشد.


امروز در بازار آزاد سکه تمام طرح جدید با روند افزایشی قیمت یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان و همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۵۶۱ و ۲۹۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

برای مشاهده در سایز اصلی روی تصاویر زیر کلیک کنید



امروز ۲۵ آبان در بازار آزاد هر دلار ۳۶۷۵ تومان ،یورو ۳۹۹۸ تومان، پوند انگلستان ۴۶۰۶ تومان و لیر ترکیه ۱۱۵۳ تومان فروخته می‌شود.

                                                   برای مشاهده در سایز اصلی روی تصاویر زیر کلیک کنید




نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سوال از وزیر کشور در خصوص مشکلات پدیده شاندیز با ۱۱۴ رای موافق، ۶۳ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضردر جلسه، سوال مطرح شده از سوی کواکبیان را وارد دانستند به این ترتیب مجلس از پاسخ های وزیر کشور قانع نشد و رحمانی فضلی از مجلس کارت زرد دریافت کرد.

کواکبیان ،نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مشکل پدیده، پدیده شوم دولت قبل است و در این دولت به وجود نیامده گفت: می‌توانیم به شکلی جدی تر این مساله را در سطح وزیران حل کنیم و این مساله قابل حل است.

 مصطفی کواکبیان به عنوان نماینده سوال کننده از وزیر کشور با اشاره به عدم پیگیری وضعیت سهامداران پدیده شاندیز گفت: به طور متوسط روزانه ۴۰ تا ۵۰ پیامک مردمی در این موضوع دریافت می کنیم و امیدواریم که در جلسه امروز فکر و چاره اندیشی برای این مساله شود.

نایب رئیس مجلس با انتقاد از صدور مجوز برای تاسیس شرکت‌هایی مانند پدیده شاندیز گفت: چرا دستگاه های نظارتی اجازه می دهند اینچنین مشکلاتی در کشور به وجود آید.

 علی مطهری در نشست علنی امروز  پس از رأی‌گیری در صحن علنی مجلس در خصوص سوال نمایندگان از وزیر کشور درباره پدیده شاندیز و قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیر گفت: مقصر اصلی در این زمینه وزیر کشور نیست و این موضوع یک مشکل عمومی بوده که در کشور رخ داده است و مانند مسائل دیگری چون پردیسبان و میزان باید مورد رسیدگی قرار گیرد.


یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس جزئیات جلسه این کمیسیون با رئیس کل بانک مرکزی را تشریح کرد و گفت: براساس آنچه در جلسه مطرح شد تا ۳۰۰ میلیون تومان سپرده‌های سپرده‌گذاران جزء، تعیین تکلیف شده‌ است.



عضو هیئت رئیسه مجلس، با بیان اینکه مجلس به حفظ کارت سوخت رای مثبت می دهد، گفت:سرمایه گذاری که برای ایجاد کارت سوخت سوخت شده با حذف آن از بین می رود .


بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (سه شنبه 25 آبان)


در جریان بررسی برنامه ششم توسعه، بندی مصوب شده که می‌تواند اختیارات نظارتی بانک مرکزی را بیش از گذشته افزایش دهد، تغییری که دست این بانک را به عنوان سیاستگذار پولی و به عبارتی بانک‌ها برای برخورد با فعالان بازار پول و متخلفان بانکی بازتر می‌کند؛ از جریمه‌های میلیاردی تا لغو مجوز و سلب صلاحیت مدیران بانکی.


شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز سه‌شنبه، افت ۱۰۵ واحدی را تجربه کرد و در ارتفاع ۷۹ هزار و ۲۳۶ واحدی قرار گرفت.

                                                    برای مشاهده در سایز اصلی روی تصاویر زیر کلیک کنید



پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران درخصوص این که پیش‌شرط‌های رشد دو رقمی صادرات چطور تعریف می‌شود؟ گفت: برای اینکه بتوانیم در یک بازه حداقل ۱۰ساله، رشد دورقمی صادرات داشته باشیم، باید زنجیره ارزش عمومی تولید در کشور به سمت تولید با ارزش افزوده بیشتر و همین‌طور با کیفیت و قیمت رقابتی سوق یابد که امکان صادرات را برای ما فراهم کند.


تصویری از آخرین وضعیت نرخ سود و بازار بین بانکی+اینفوگرافیک

                                                     برای مشاهده در سایز اصلی روی تصویر زیر کلیک کنید


کارشناسان معتقدند که برای رعایت عدالت وتعادل در بازار میزان پرداخت مالیات بر خانه های خالی با توجه به میزان درآمد و مناطق سکونت صاحبان این املاک باید صورت گیرد .
همایون دارابی کارشناس اقتصادی بازار سرمایه و بورس ، با تاکید بر این که اجرای طرح مالیات برخانه های خالی آسیب های  جبران ناپذیری  به دنبال دارد گفت: مالکان برای فرار از مالیات اقدام به انعقاد قرار دادهای صوری با اجاره بها و با قیمت بسیار پایین می کنند . 


باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در اولین کنفرانس خبری پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور با بیان اینکه نسبت به دوران پس از خود نگرانی "جدی" دارد ابراز امیدواری کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب و متحدان جمهوریخواه او در کنگره "واقعیت های توافق هسته ای ایران" را بپذیرند.



 متوسط ارزش فروش آپارتمان‌ها در کشور از مترمربعی ۸/ ۲ میلیون در تابستان ۹۴ به ۴/ ۳ میلیون تومان در تابستان امسال رسید. وضعیت قیمت مسکن در ۳۱ مرکز استان نشان می‌دهد به‌رغم نوسانات غیرتورمی «ارزش ملک» در تهران، این شاخص در شهرهایی که قدرت وام در آنها، حدود ۷۰ درصد توان خرید را پوشش می‌دهد، بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است. فرآیند وام‌دهی باید از دو مسیر، اصلاح و تکمیل شود. لذا افزایش ناموزون قیمت ملک در ۱۰ استان باعث رشد غیرطبیعی «میانگین وزنی قیمت کشوری مسکن» شده است.

  برای مشاهده در سایز اصلی روی تصویر زیر کلیک کنید



ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا در یک گفت وگوی تلفنی، مسائل مورد علاقه و اوضاع سوریه را بررسی کردند و خواستار تلاش متقابل برای بهبودی مناسبات دو کشور شدند.


بانک‌مرکزی می‌گوید از ۳۰۳ هزار واحد باقیمانده مسکن‌مهر، ۱۱۷هزار واحد فاقد متقاضی و ۴۹هزار واحد در مراجع قضایی مطرح هستند که پس از تعیین‌تکلیف در دادگاهها، امکان زمان‌بندی اتمام آن وجود دارد.


همزمان با انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا و وقوع شوک جدید نفتی در بازار، قیمت هر بشکه نفت سبک و سنگین ایران، کاهشی بیش از چهار دلاری را تجربه کرد.


ابرماه در آسمان ایران+تصاویر


خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: