bazarnews

کد خبر: ۷۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
معاون ساماندهی و بازآفرینی شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: برنامه ریزی لازم برای نقاط مهاجرپذیر و مهاجرفرست در بازبینی سند جدید ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی باید صورت پذیرد.

به گزارش بازارنیوز به نقل از بازآفرینی شهری ایران، نشست بررسی چارچوب تدوین سند توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی با حضور معاون ساماندهی و بازآفرینی شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد.

حبیب خراسانی در این نشست با اشاره به اینکه سند توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی باید زودتر از این زمان مورد بازنگری قرار می‌گرفت، اظهار داشت: در ماده ۱۲۰ برنامه
ششم توسعه کشور یکی از تکالیفی که برای وزارت راه و شهرسازی مشخص شده، به روز رسانی سند ملی توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی است. بر همین اساس این موضوع در دستور کار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار دارد که خوشبختانه اقدامات و برنامه ریزی های جامع خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی تأکید کرد: برای به روز رسانی و بازنگری سند توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی می‌بایست آسیب شناسی دقیقی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در این مناطق و وضعیت موجود آن صورت گیرد؛ همانطور که در سند مصوب سال ۱۳۸۲ هیئت وزیران نیز تأکید شده، چاره اندیشی برای اسکان غیررسمی و پیشگیری کامل از آن، در گروی تحولات ساختاری دراز مدتی است که ریشه کنی فقر، توسعه همه جانبه و ایجاد تعادل‌های منطقه‌ای در کشور را به دنبال آورد و تحقق همه این موارد منوط به داشتن سند راهبردی جامع و به روز است.

خراسانی تصریح کرد: در بررسی و تدوین سند جدید باید نگاه همه جانبه به اسکان غیررسمی (اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و …) تقویت شود و برنامه ریزی لازم برای نقاط
مهاجرپذیر و مهاجرفرست در بازبینی و تدوین سند جدید توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی صورت پذیرد؛ موضوع آمایش زمین و اسناد بالادستی و همچنین تکالیف و اقدامات مشترک دستگاه‌ها عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری نیز در تدوین این سند باید مورد توجه قرار گیرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: