bazarnews

کد خبر: ۷۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
گروهی از تحلیلگران باور دارند ورس، تورم انتظاری را در خود انعکاس می داد و اکنون که بازار سهام سیر نزولی گرفته است، می تواند نشان دهنده تعدیل انتظارات تورمی باشد. این موضوع موجب شده بود که دسته ای از فعالان عنوان کنند، کاهش بورس در نهایت منجر به افت قیمت دلار خواهد شد.

ریزش بورس، صعود آرام دلار به کانال ۲۳ هزار تومانی را به دنبال داشت.
به گزارش دنیای اقتصاد، در بازار ارز، دیدگاه های متفاوتی در مورد آینده دلار درصورت افت بیشتر شاخص کل بورس وجود دارد. از معامله گرانی که عنوان می کردند افت بورس هیچ تاثیری بر قیمت دلار نخواهد داشت تا کسانی که در انتظار ورود نقدینگی خارج شده از بازار سهام به سوی بازار ارز و رشد قیمت اسکناس آمریکایی هستند. گروهی هم اعتقاد دارند، بورس لیدر سایر بازار ها از ابتدای سال بوده است و حال با کاهش ارزش سهام، انتظارات کاهشی در سایر بازار ها فعال تر می شود.
آینده دلا ر از دوربین سهام
«بورس نشست و سکه و دلار به آرامی برخاستند.» این کوتاه ترین توصیفی بود که می توان از وضعیت بازار ها در دومین روز شهریورماه داشت. روز یکشنبه، سکه با ۲۵۰ هزار تومان افزایش به بهای ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید و دلار با ۱۸۰ تومان رشد به کانال ۲۳ هزار تومانی بازگشت و روی عدد ۲۳ هزار و ۳۰ تومان قرار گرفت. بازگشت دلار به کانال ۲۳ هزار تومانی در شرایطی صورت گرفت که شاخص کل بورس، در پایان معاملات دیروز با افت ۶۵ هزار واحدی (معادل ۸/ ۳ درصد) به سطح یک میلیون و ۶۶۲ هزارتایی رسیده بود. ریزش حدودا ۲۰ درصدی بازار سهام نسبت به قله تاریخی، موجب شده است که دیدگاه های متفاوتی در مورد تبعات این سقوط، در بازار ارز مطرح شود.

برچسب ها: ریزش بورس ، دلار ، ارز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: