bazarnews

کد خبر: ۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
نماگر بورس تهران روز گذشته با ثبت رشد 470 واحدی (معادل 6/ 0 درصد) در سطح 78 هزار و 326 واحدی قرار گرفت تا تعداد روزهای مثبت کاری برای بورس تهران به 16روز متوالی برسد.
بازار نیوز -بر این اساس بورس تهران برای چهارمین بار از اول مرداد ماه سال جاری کانال شکنی کرد و پس از سه ماه (15 اردیبهشت 95)، بار دیگر وارد سطح 78 هزار واحدی شد تا زیان این بازار از ابتدای سال تا‌کنون به کمتر از 4/ 2 ‌درصد محدود شود. 

آنچه در روزهای اخیر بازار سهام قابل تامل است، افزایش تمایل فعالان بازار به سهام شرکت‌های بزرگ بدون توجه به لیدرمحوری گروهی خاص است. عاملی که شاخص کل را در مسیر صعودی قرار داده است. به گزارش دنیای اقتصاد ، در این میان انجام پاره‌ای از معاملات بلوکی و جابه‌جایی‌ها در نمادهای بزرگ توسط سهامداران حقوقی نیز در روند صعودی بازار بی‌تاثیر نبود. بر این اساس روز گذشته شاخص بورس با مدد گروه‌های بزرگی از قبیل معدنی‌ها و فلزات اساسی رشد محسوسی را تجربه کرد؛ به طوری که در مجموع طی هفت روز گذشته گروه‌های انتشار، چاپ و تکثیر، محصولات چوبی، محصولات کاغذی و استخراج سایر معادن بیشترین رشدها را رقم زدند و دیگر همچون گذشته فضای لیدرمحوری در بازار حاکم نیست.

ادامه پیشتازی فلزی‌ها در بازار سهام
در بازار دیروز عمده صنایع فعال در بازار با رشد شاخص مواجه شدند. در همین راستا شاخص 21صنعت با رشد و شاخص 14 صنعت با افت مواجه شد و شاخص 2 صنعت نیز بدون تغییر باقی ماند. گروه استخراج نفت و گاز به جز اکتشاف در صدر پربازده‌ترین گروه‌های بورسی قرار گرفت. ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی نیز توانست در رتبه دوم جدول بازدهی صنایع قرار گیرد. در مقابل دو گروه ابزار پزشکی، اپتیکی و اندازه‌گیری و محصولات چوبی نیز بیشترین زیان را به سهامداران خود تحمیل کردند. بیشترین حجم و ارزش معاملات نیز در کارنامه گروه خودرو رقم خورد. پس از خودرو گروه فلزات اساسی بیشترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار داشتند. در معاملات دیروز بورس تهران همچنان نمادهای گروه فلزات اساسی بیشترین اثرگذاری مثبت بر شاخص کل بورس را داشتند. در همین راستا در جریان معاملات دیروز «فولاد» در صدر نمادها با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل قرار گرفت. به نظر می‌رسد رشد قیمت در بازارهای جهانی در خلال چند هفته اخیر توجه‌ فعالان بازار را بار دیگر به لیدر‌های سابق بورس برگردانده است.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: