پس از افشای تصاویر کانسپت بامو سری 8، حالا سازندهٔ آلمانی رسماً این کانسپت را در رویداد سالانهٔ Concorso d’Eleganza Villa d’Este رونمایی کرده است.
بازار نیوز - بدین ترتیب به گفتهٔ بامو مشخص شد که سال آینده رسماً سری 8 پس از چندین سال غیبت بازخواهد گشت. این یک کوپهٔ بزرگ لوکس یا همان گرند تورر است که در سبد محصولات بامو بالاتر از سری 6 قرار گرفته و پرچمدار کوپههای این شرکت خواهد بود.
سری 8 باز متولدشده با طراحی تازهای در بین محصولات بامو متمایز است. در نمایی جلو اولین چیزی که جلبتوجه میکند، جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بامو است که در ابعادی بزرگتر از معمول طراحی شده است. در طرفین این جلوپنجرهٔ عظیم نیز چراغهای باریک لیزری قرار گرفتهاند؛ اما بااینوجود بهاحتمالزیاد نسخهٔ تولیدی سری 8 به پرزرقوبرقی نمونهٔ کانسپت نخواهد بود و برخی ویژگیهای با تکنولوژی آن حذف خواهد شد. از ویژگیهای اصلی طراحی این خودرو میتوان به نمای جلویی تهاجمی، کاپوت بلند و بدنهٔ روان به همراه دیفیوزر فیبر کربنی عقب اشاره کرد.
این کوپهٔ بزرگ لوکس روی رینگهای آلیاژی 21 اینچی قرار گرفته است که بهطور خاص برای آن طراحی و ساخته شدهاند. همچنین این ماشین رنگ بسیار منحصربهفردی هم دارد درحالیکه سقف شیبدار عقب آن نیز به زیبایی به اسپویلر عقب یکپارچه میرسد. با ورودیهای هوای بزرگی در سپرها و همینطور در گلگیرهای جلو، سری 8 ترکیبی از استایل لوکس و اسپرت را ارائه کرده است یعنی همان چیزی که از یک بامو انتظار میرود. گلگیرهای عضلانی با دهانههای گشوده به همراه سر اگزوزهای ذوزنقهای عقب نیز حالت تهاجمیتری به خودرو بخشیدهاند. این در حالی است که در عقب هم چراغهای باریکی با گرافیک نوآورانه دیده میشود.
به داخل خودرو که نگاه میکنیم، به لطف صندلیهایی با پوشش چرمی و پوستهٔ فیبر کربنی، همچنان تلفیقی از نمای لوکس و اسپرت دیده میشود. علاوه بر این، کاربرد چرمی به رنگ قهوهای سوخته به همراه قسمتهای متعدد آلومینیومی و فیبر کربنی جلا دادهشده، به سطح پریمیوم کابین افزوده است. در اینجا یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی به همراه نمایشگر مرکزی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive نیز به چشم میخورد درحالیکه نیمهٔ پایینی غربیلک فرمان زیبای آنهم از آلومینیوم شکل گرفته است. در کل نمای داخلی سری 8 از یک بامو سنتی فاصله گرفته و طرحی سادهگرایانه و راننده محور را ارائه کرده است.
هنوز اطلاعاتی در مورد قوای محرکهٔ سری 8 منتشر نشده و تنها اشاره شده که این کوپهٔ لوکس دیفرانسیل عقب از سال آینده با پیشرانههای ردهبالای بامو به تولید خواهد رسید؛ بنابراین انتظار میرود که این کوپهٔ لوکس از پیشرانههای سری 7 استفاده کند که شامل یک موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی توربو، یک واحد 4.4 لیتری V8 توئین توربو و نهایتاً پیشرانهٔ 6.6 لیتری V12 توئین توربو میشود که آخری هماکنون در مدل پرچمدار M760Li بکار میرود.
معاون ارشد گروه طراحی بامو آقای «Adrian van Hooydonk» در مورد این کانسپت گفته است:
«این ماشینی برای یک رانندگی اصیل و لذتبخش است. سری 8 کانسپت یک خودروی لوکس اسپرت بوده که مظهری از پویایی خالص و لاکچری مدرن است. این ماشین مسلماً مانند هیچیک از محصولات قبلی ما نیست».
رئیس بامو آقای «Harald Krüger» نیز چنین اظهار داشته است:
«سری 8 آینده نشان میدهد که پویایی و لاکچری مدرن را میتوان در کنار هم ارائه کرد. این مدل بعدی است که سبد خودروهای لوکس ما را گسترش خواهد داد و معیاری برای سگمنت کوپهها خواهد بود. این روند، ادعای ما برای رهبری در کلاس لوکس را تقویت میکند».