bazarnews

کد خبر: ۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
رییس اتحادیه تلفن همراه :
رییس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی گفت: شرکت های عرضه کننده گوشی تلفن همراه که از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دارند، اما هنوز مراحل تاسیس نمایندگی را در کشور کامل نکرده اند برای فعالیت در این بازار مشکلی ندارند.
بازارنیوز- ابراهیم درستی افزود: شرکت هایی که علاقمند به عرضه محصول خود در بازار هستند اما هنوز روند تاسیس نمایندگی آنها در کشور کامل نشده و در حال طی کردن این مسیر هستند، فعالیت آنها از نظر ما مورد تایید است و کالای آنها قاچاق محسوب نمی شود.
وی با بیان اینکه با عرضه کالای قاچاق به شدت مخالفت می کنیم، افزود: تلاش می شود بستر لازم برای شرکت هایی که می خواهند در بازار تلفن همراه به صورت رسمی فعالیت کنند، آماده شود.

درستی می گوید، یک شرکت آمریکایی عرضه کننده گوشی تلفن همراه از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز فعالیت اخذ کرده است.
وی افزود: اکنون دوران تحریم ها سپری شده است و شرکت هایی که علاقه دارند در بازار ایران فعالیت داشته باشند می توانند برای انجام اقدام های قانونی منطبق با قوانین کشورمان گام بردارتد.

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی خاطرنشان کرد: واردکنندگان تلفن همراه نیز برای آنکه بازار ساماندهی شود باید کالای دارای خدمات پس از فروش وارد کنند تا مردم بتوانند از خدمات پس از فروش کالاهای آنان بهره مند شوند.

وی به حاکم شدن فضای آرام در بازارهای کشور در پساتحریم اشاره کرد و گفت: واردکنندگان کالاها مکلف به ارایه خدمات پس از فروش هستند، زیرا در دوران پساتحریم این امر بیشتر دست یافتنی شده است.

درستی به اقدام های دولت برای مبارزه با کالای قاچاق اشاره کرد و افزود: همه دستگاه ها وظیفه دارند برای سامان گرفتن این موضوع با دولت نهایت همکاری را داشته باشند.

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی با بیان اینکه عرضه کنندگان تلفن همراه از این به بعد باید اقدام به دریافت فاکتور فروش از واردکنندگان اصلی کنند، یادآورشد: داشتن مدارک قانونی نیز برای وارد کنندگان الزامی است زیرا دستگاه های ناظر فعالیت های آنان را به صورت جدی رصد خواهند کرد تا به این ترتیب جلوی کالای قاچاق گرفته شود.

وی تاکید کرد: مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت به شرکت های علاقمند برای فعالیت در بازار تلفن همراه ایران برای ما به منزله تاییدیه است و این شرکت ها باید همه مراحل لازم برای تاسیس نمایندگی چارچوب های قانونی را رعایت کرده و خود را ملزم به قوانین کشور بدانند.
درستی اجرای طرح کددارکردن گوشی های تلفن همراه(رجیستری) را گام ارزنده ای برای کاهش قاچاق کالا دانست که اکنون به صورت پلکانی درحال انجام است و همه تلفن های همراه موجود در کشور به صورت خودکار رجیستر می شوند.

این فعال بازار صوتی و تلفن همراه کشور با بیان اینکه باید از این به بعد گام هایی برداشت که همه گوشی های وارداتی به کشور رجیستر شده باشند تا جلوی قاچاق گرفته شود، گفت: اجرای این طرح تنها یک بخش کار است، اصلاح تعرفه واردات و مالیات بر ارزش افزوده نیز نیازمند کار کارشناسی بیشتر است تا بتواند به طور کامل ریشه های قاچاق را برکند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز امروز در نشست خبری خود به اجرای طرح کددار کردن (رجیستری) گوشی تلفن همراه در کشور اشاره کرد و گفت: مرحله آزمایشی این طرح این هفته یا هفته آینده اجرایی خواهد شد.

طرح رجیستری یا کددار کردن گوشی تلفن همراه طرحی است که بر ای مقابله با قاچاق تلفن همراه در دستور کار قرار گرفته است. این طرح یک بار دیگر در سال 1385 اجرا شده بود که متوقف شد.

قاسم خورشیدی گفت: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اردیبهشت امسال اجرای این طرح را تصویب کرد و دو ماه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فرصت داده شد که این طرح را اجرایی کند.

وی افزود: در جلسه نهم تیرماه ستاد، این مصوبه پیگیری شد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارشی کامل و جامع از روند اجرای این طرح ارایه کرد. قرار بر این شد مرحله آزمایشی این طرح این هفته یا هفته آینده و یکی دو ماه بعد نیز عملیات اصلی آن اجرایی شود.

وی گفت: طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه هزینه ای جدید به مصرف کنندگان و توزیع کنندگان تحمیل نمی کند.

خورشیدی تاکید کرده بود، بر اساس قانون نظام صنفی، هر کالایی که می خواهد در کشور توزیع داشته باشد باید نمایندگی و زنجیره تامین و ارایه خدمات پس از فروش داشته باشد. 
وی گفت: با اجرای طرح رجیستری گوشی تلفن همراه، به گوشی های تلفن همراه آیفون که جدید وارد می شوند و قصد دارند از اپراتورهای سه گانه سرویس بگیرند، سرویس دهی نخواهد شد، مگر اینکه نمایندگی این برند در ایران تاسیس شود. بنابراین مشکلی برای سرویس دهی به گوشی های فعال فعلی به وجود نمی آید.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ورود و تاسیس نمایندگی توسط یک شرکت آمریکایی در ایران از نظر ما منع قانونی ندارد ، مگر اینکه سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت غیر از این باشد.
ایرنا

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: